Wikia

Yodapedia

Pooja Naberrie

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Pooja Naberrie
Pooja Naberrie.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

26 BBY

Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Her Excellency

Functie:

Senator van de Chommell Sector

Affiliatie:

Galactic Republic

Relaties
Vader:

Darred Janren

Moeder:

Sola Naberrie

Pooja Naberrie volwassen.jpg

Pooja Naberrie

Quote: "Ryoo and I always got so excited when Padmé would visit, because we sometimes didn’t see her for months."
-- Pooja Naberrie

Pooja Naberrie was de jongste dochter van Sola Naberrie en één van de nichtjes van Padmé Amidala.

BiografieEdit

RyooPooja.jpg

Pooja & Ryoo Naberrie als kinderen

Pooja werd in 26 BBY geboren als zusje van Ryoo Naberrie en als dochter van Sola Naberrie en Darred Janren. Pooja werd genoemd naar Darreds grootmoeder langs de kant van zijn moeder. Pooja was een erg spraakzaam kind en droomde elke week van een andere loopbaan op Naboo. Zo wou ze een Senator worden, een lerares, een piloot, een Tusk-Cat temmer en vreemd genoeg zelfs een Astromech Droid.

Sola en Darred woonden in hetzelfde district op Theed als de grootouders van Pooja dus gingen ze regelmatig op visite. Ook bij vrienden als Jev Narran gingen de kinderen regelmatig spelen.

In 22 BBY waren Ryoo en Pooja op bezoek bij hun grootouders toen hun tante Padmé Amidala op bezoek kwam met R2-D2 en Anakin Skywalker. De kinderen waren uitgelaten toen ze R2-D2 terugzagen. Pooja zou Anakin opnieuw zien na de Battle of Geonosis en zijn geheime huwelijk met Padmé. Pooja begon spontaan te wenen toen ze Anakins Mechno-Arm zag. Anakin troostte haar echter en zei tegen Jobal Naberrie dat ze zich helemaal niet hoefde te schamen voor de tranen van haar kleindochter.

In 19 BBY was Ryoo aanwezig op de begrafenis van Padmé in Theed. Ze dacht echter ook dat Anakin gestorven was. Pooja en Ryoo geloofden nooit dat Anakin de Galactic Republic zou omverwerpen.

Toen Pooja twintig jaar was, werd ze verkozen als Senator van Naboo door Queen Kylantha. Hierdoor werd ze een collega en vriendin van Leia Organa zonder uiteraard te beseffen dat Leia familie van haar was. Pooja was een voorstander van de idealen van de Galactic Republic maar bleef ook trouw aan de monarch van Naboo.

Later kwam Pooja echter te weten wat er met Anakin was gebeurd. Ze kwam in het bezit van het enige bewijs in een Databook waarmee het huwelijk van Padmé en Anakin kon worden bewezen. Pooja zei dat het huwelijk was voltrokken door een oude vriend van de Naberrie familie en dat deze persoon wel degelijk een officieel huwelijk kon inzegenen. Pooja zei dit vermoedelijk om de ware identiteit van Maxiron Agolerga te verbergen.

Achter de SchermenEdit

  • Pooja werd gespeeld door Hayley Mooy. Haar scènes uit ‘AotC’ werden verwijderd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki