Wikia

Porcellus
Porcellus
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Functie:

Chef

Affiliatie:

Jabba

Quote: "Porcellus is the best cook on Tatooine."
-- Feltipern Trevagg

Porcellus was een befaamde chefkok die een tijdlang de kok was van Jabba the Hutt in Jabba's Palace op Tatooine.

BiografieEdit

Porcellus was een gevierde en gerespecteerde chefkok. Hij was de privékok van Governor Yndis Mylore van Bryexx. Porcellus won driemaal de Golden Spoon Award en vijf jaar na elkaar de Tselgormet Prize voor gourmet. Helaas brachten deze prijzen hem veel faam op en lokte dit de aandacht van Jabba.

Jabba huurde Porcellus in om als zijn vaste kok te komen werken in het paleis op Tatooine. De kok realiseerde zich dat het beter was om zich naar de wensen van Jabba te schikken en ging akkoord. In de keuken werd Porcellus bijgestaan door de keukenhulp Phlegmin. Koken voor Jabba was geen sinecure. Jabba’s bendeleden speelden de baas in Porcellus’ keuken en bij de minste indigestie die Jabba vertoonde, zou Porcellus als de schuldige worden aangewezen. Enkele personen met wie Porcellus wel overweg kon waren Malakili en Yarna D’al Gargan. In de keuken schermde hij zijn beste desserten af voor de Gamorreans en voor Phlegmin zodat Jabba altijd kon snoepen als hij daar zin in had.

In 4 ABY vielen er op korte tijd heel wat mysterieuze doden in Jabba’s Palace. Porcellus vond het lichaam van Ak-Buz in zijn keuken, maar hij verborg het lijk zodat niemand hem zou kunnen verdenken. Porcellus voelde mee met Leia Organa en Han Solo toen de Corellian was ontvroren uit het Carbonite. Als steun zorgde hij ervoor dat Solo te eten kreeg in de cel, Leia was hem daarvoor dankbaar.

Porcellus’ leven kwam echter in gevaar omdat Jabba meende dat er een soort vloek over het eten was uitgesproken. Zowel Oola als Jubnuk waren recent gestorven en Jabba vreesde dat hij de volgende zou worden. Jabba veroordeelde Porcellus tot de dood, maar alvorens het vonnis kon worden uitgesproken, overleed Jabba en kon Malakili Porcellus bevrijden. Samen startten ze de Crystal Moon Restaurantketen.

BronEdit