Wikia

Yodapedia

Porro Dolphe

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Porro Dolphe
Porro Dolphe.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

MensNaboo

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Bijnaam:

Bravo Two

Vervoer:

N-1 Naboo Royal Starfighter

Affiliatie:

Naboo, Royal Naboo Security Forces

Quote: "Roger, Bravo Leader"
-- Porro Dolphe

Porro Dolphe was één van de piloten van Bravo Squadron die in 32 BBY Naboo verdedigden en het Droid Control Ship van de Trade Federation aanvielen.

BiografieEdit

Porro Dolphe groeide op in een kleine stad nabij Theed. Daar leerde hij alles over vliegen met Speeders. Zijn beslissing om zich bij Bravo Squadron te voegen, maakte Ric Olié gelukkig om zo’n goede piloot bij zijn eenheid te kunnen voegen.

Tijdens de Invasion of Naboo werd zijn N-1 Naboo Royal Starfighter beschadigd maar Porro kon zijn schip herstellen zodat hij klaar was om de strijd aan te binden met het Droid Control Ship toen Amidala en de Gungans aan hun tegenoffensief waren begonnen. Dolphe vloog mee in de eindstrijd als Bravo Two.

Hij overleefde het gevecht want in 22 BBY escorteerde hij Senator Amidala in haar J-Type Diplomatic Barge naar Coruscant. Deze missie eindigde met een aanslag op Amidalas leven. Dolphe kon aan deze aanslag ontkomen en organiseerde meteen een beschermde kring rondom Gregar Typho en Padmé Amidala die ook waren ontsnapt aan de dood.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki