Wikia

Yodapedia

Pote Snitkin

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Pote Snitkin
Pote Snitkin.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Skrilling

Geslacht:

Man

Lengte:

1,95 meter
90 kilogram

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Agriworld-2079

Overleden:

4 ABY

Functie:

Wapensmokkelaar

Wapen:

Blaster Pistol, Hold-out Blaster Pistol, Vibro-ax

Vervoer:

Bantha-II Cargo Skiff

Affiliatie:

Jabba the Hutt

Pote Snitkin Sarlacc.jpg

Pote tuimelt in de Sarlacc

Pote Snitkin was een Skrilling wapensmokkelaar die actief was in de organisatie van Jabba the Hutt tijdens de Battle of Carkoon.

BiografieEdit

Snitkin was ooit ontzettend rijk geworden als een smokkelaar en als informant van industriële informatie in de Corporate Sector. Nadat een diefstal faliekant afliep, moest Snitkin vluchten en belandde hij op Tatooine. Op Mos Eisley ontmoette hij Bib Fortuna die meteen een aanwinst voor de organisatie van zijn meester zag. Fortuna zei terloops aan Snitkin dat het jammer zou zijn, moest de lading munitie van het Empire, die zich in de omgeving van de Cantina bevond, in de verkeerde handen terechtkomen.

Een dag later arriveerde Snitkin met een lading Blaster Rifles, die hij had gestolen uit een Imperial depot, en Jabba verwelkomde de Skrilling in zijn organisatie. Pote kon echter nooit zijn succes van weleer evenaren en had in Jabba’s Palace af te rekenen met zijn rivaal, de Baragwin Hermi Odle. Na een conflict, waarbij Odle het onderspit moest delven, bleef het wel even rustig tussen de twee rivalen. Als assistent rekruteerde Pote de Yuzzum Wam Lufba die een natuurlijke aanleg had voor Blasters en wapens. Lufba, die van Pote de bijnaam 'Blam' had gekregen, vergezelde Snitkin op smokkeltochten en hield Odle en Yoxgit in het oog wanneer mogelijk.

Tijdens de Battle of Carkoon bestuurde Pote Sniktin de tweede Desert Skiff. Snitkin was kansloos toen Luke Skywalker op de Skiff terechtkwam. Wat Pote nooit zou beseffen, was dat Hermi Odle hem verdoofde op het moment dat hij Skywalker wou aanvallen. Vermoedelijk gebeurde dit van op de Khetanna want de Baragwin viel nergens te bespeuren tijdens het gevecht.

Pote Snitkin viel in de Sarlacc waar hem hetzelfde lot wachtte als vele andere Skiff Guards.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki