Wikia

Yodapedia

Proto One

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Proto One
Proto One.jpg
Specificaties
Model:

Proto Droid

Fabrikant:

Zichzelf

Kleur:

Zilver, Goud, Rood

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Activatie:

> +/- 115 BBY

Eigenaar:

Zichzelf

Taken:

Boonta Scrapyard eigenaar

Quote: "Drop by anytime, old Proto will always be here"
-- Proto One

Proto One - of Proto Number One - was een oude Droid die in 15 BBY werkzaam was op het Boonta Scrapyard dat hij zelf uitbaatte.

BiografieEdit

Proto One was op z'n minst een eeuw eerder geactiveerd toen hij in 15 BBY de Sand Sloth zag crashen op het Boonta Scrapyard. Proto One was een samenstelling van talloze onderdelen afkomstig van allerlei Droids die hijzelf in elkaar had geknutseld op het Boonta Scrapyard. Omdat één van zijn benen niet naar behoren functioneerde, behielp hij zich met een staaf om op te steunen.

Proto One sloot meteen vriendschap met R2-D2 en mocht van Kea Moll haar schip herstellen. C-3PO vond Proto eerder een wandelende schroothoop maar toen Proto One hem later redde van BL-17, een oude vijand van Proto, bedacht Threepio zich. Proto One had gemerkt dat een Thermal Detonator op de White Witch was aangebracht en waarschuwde Kea Moll.

Proto One herstelde de Sand Sloth zodat Thall Joben, Jord Dusat en Kea Moll na de zege in de Boonta Speeder Race weer konden vertrekken.

Tegen R2-D2 en C-3PO zei Proto dat ze gerust nog eens mochten langskomen want dat hij altijd op Boonta zou verblijven.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki