Wikia

Yodapedia

Protocol Droid

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

TC-4.jpg

TC-4

Quote: "There's not much to tell. I'm not much more than an interpreter, and not very good at telling stories."
-- C-3PO

Protocol Droids waren Klasse 3 Droids die gespecialiseerd waren in de regels van etiquette en protocol.

Uitzicht & TakenEdit

Protocol Droids hadden meestal een mensachtig of insectachtig uitzicht zodat ze probleemloos in de samenleving konden meedraaien zonder echt op te vallen.

Protocol Droids waren bedoeld om te opereren in klasrijke omgevingen en milieus zoals de politieke wereld op Coruscant. Ze werden ingezet als attachés van ambassadeurs, diplomaten en politici. Hun belangrijkste taak was hun meester helpen in het respecteren van de regels van een ander volk of species. Protocol Droids waren hierdoor uitgerust met een programmering van talloze vreemde talen en hun dialecten. Deze Droids kenden alle regels en betekenissen van ceremonies, rituelen, feesten en begroetingen. Niet alle Protocol Droids waren werkzaam in hoge sociale kringen, ook in de Fringe wereld werden deze modellen vaak gebruikt door Crime Lords zoals Jabba the Hutt.

Omwille van de enorme hoeveelheid species in het universum was de uitvinding en aanwezigheid van Protocol Droids zeer belangrijk. Sommige modellen waren uitgerust met een TranLang III Communication Module waardoor ze meer dan 6 miljoen talen konden praten en verstaan. Onder deze talen bevonden zich dialecten, Droidspeak, binaire talen en allerlei codes. Indien de Droid talen analyseerde in zijn VerboBrain kon hij zelfs nieuwe talen aanleren door verbanden te leggen met andere bestaande talen.

Protocol Droids konden tal van persoonlijkheden ontwikkelen. Modellen die moesten helpen bij folteringen en ondervragingen hadden een zeer norse persoonlijkheid terwijl andere modellen een vrolijk karakter hadden en leuk waren in de algemene omgang met andere personen. Omwille van hun specifieke menselijke bouw, moesten Protocol Droids vaak opgeknapt worden met een Oil Bath zodat hun Locomotors perfect bleven werken.

De AA-1 VerboBrains waren de meest gesofisticeerde modellen van A.I. op de markt en moesten worden aangepast zodat de Droid niet te veel fantasie rond de feiten zou vertellen. Deze aanpassingen verhinderden ook de mogelijkheid om te liegen maar konden weinig verhelpen aan het overdrijven of ontwijken van bepaalde vragen. Indien een Protocol Droid lang geen Memory Wipe kreeg, kon het een specifieke persoonlijkheid ontwikkelen met een eigen denkvermogen en -patroon. Zulke Protocol Droids konden uitermate trouw zijn aan hun eigenaar of andere Droids. Deze Protocol Droids waren eveneens voortreffelijke vertellers. Toch raadden de firma’s aan om deze Droids regelmatig hun geheugen te wissen.

Eén van de Heroes of Yavin was een Protocol Droid genaamd C-3PO. De M-3PO Military Protocol Droid was gespecialiseerd voor militaire doeleinden.

Bekende ModellenEdit

Galerij van Protocol Droid ModellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki