Wikia

Yodapedia

Providence-class Carrier/Destroyer

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Providence-class Carrier/Destroyer
InvisibleHand.jpg
Product
Model:

Providence-class

Klasse:

Carrier/Destroyer

Fabrikant:

Free Dac Volunteers
Pammant Docks

Specificaties
Afmeting:

1088 meter (lengte)
198 meter (breedte)
347 meter (hoogte)

Snelheid:

1.050 km/h

Versnelling:

2500 G

Hyperdrive:

Klasse 1.5

Bemanning:

22.350

Passagiers:

48.247

Vracht:

29.000 ton

Voorraad:

1 jaar

Affiliaties
Affiliatie:

CIS
Trade Federation

Providence-class.jpg

Providence-class Cruisers boven een onbekende planeet

IH cockpit.jpg

Cockpit van de Invisible Hand

Quote: "Master, General Grievous's ship is directly ahead. The one crawling with Vulture Droids"
-- Anakin Skywalker

De Providence-class Carrier/Destroyer was een grote oorlogsbodem welke tijdens de Clone Wars werd ontwikkeld en gebruikt door de Trade Federation en de Confederacy of Independent Systems. De Invisible Hand van General Grievous was een Providence-class Carrier/Destroyer.

Bouw & UitzichtEdit

De Providence-class Carrier/Destroyer werd gebouwd voor de Trade Federation door de Free Dac Volunteers, Quarren aanhangers van de CIS.

De Providence-class Carrier/Destroyers waren cilindervormige schepen van 1088 meter lang en het waren één van de krachtigste schepen van de Trade Federation. Eén van de grote voordelen van de Providence-class was dat het oneindig aan te passen was. Het schip kon sneller worden gemaakt, krachtiger, er kon meer ruimte worden gemaakt, enzovoorts. In tegenstelling tot de Invisible Hand bevatte normale schepen niet zo'n grote hangar om oorlogsmateriaal te vervoeren. De Wizard's Tower van Dooku diende in de standaardmodule als een communicatie en sensor pod. De brug was zoals bij vele CIS schepen vooraan gevestigd en werd bemand door Pilot Battle Droids maar ook met Neimoidian crew. Hierdoor was een Providence-class iets meer beweeglijker - zeker in de atmosfeer - dan de Republic slagschepen. Een Providence-class kon nooit landen op een vast oppervlak. Eigenlijk waren deze schepen gebouwd om te landen op water.

De Providence-class gebruikte vier Creveld-4 Radial Ion Drives als motoren en had een Klasse 1.5 Hyperdrive. Het was bewapend met een heel arsenaal aan wapens.

GeschiedenisEdit

Toen General Grievous aan zijn opmars richting Coruscant begon, werd de Invisible Hand toegewezen als het vlaggenschip van zijn vloot en van de cyborg General. Grievous stelde Lushros Dofine aan als de Captain van de Invisible Hand en liet de brug bemannen door Neimoidians en B1 Pilot Battle Droids. De Invisible Hand werd een soort van reizende basis voor Grievous waarop hij al zijn acties kon overzien.

De Confederate Navy rustte zijn vloot uit met verschillende Providence-class Cruisers waaronder de Prosperous en verschillende schepen die fungeerden als "spookschepen" die op de Invisible Hand leken.

Na de Clone Wars verdwenen deze schepen meer en meer uit beeld maar de Rebel Alliance kon minstens één Providence-class redden voor hun Alliance Fleet. Dit schip werd Rebel One genoemd.

Bekende Providence-classEdit

SpecificatiesEdit

Flak Gun.jpg

Flak Guns aan boord van de Invisible Hand

WapensEdit

MotorenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki