Wikia

Yodapedia

Punishing One

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Punishing One
Punishing One GTCG.jpg
Specificaties
Model:

Modified JumpMaster 5000

Klasse:

Scout Ship

Fabrikant:

Corellian Engineering Corporation

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

Klasse 1.0

Affiliaties
Eigenaar:

Dengar

Affiliatie:

Dengar

Punishing One.jpg

Punishing One

De Punishing One was het persoonlijke schip van de Bounty Hunter Dengar.

Bouw & UitzichtEdit

De Punishing One is een aangepaste JumpMaster 5000, een schip dat door verkenners werd gebruikt tijdens de Old Republic. Dengar verkreeg de Punishing One tijdens zijn dagen als Bounty Hunter.

Dengar voerde niet zoveel veranderingen toe aan zijn dan de meeste Bounty Hunters deden. De Punishing One was een vrij klein schip dus veel ruimte voor modificaties had Dengar sowieso niet. Het schip was bedoeld voor één piloot maar kon ook nog een passagier meenemen indien nodig. Een immobiele Astromech Droid zorgde voor de besturing van de Quad Laser. De Punishing One had geen cellen aan boord maar dit was niet zo heel belangrijk aangezien Dengar meestal personen ving die niet meer moesten leven.

Dengar paste het schip wel aan met een reeks sensors die verschillende plaatsen simultaan in de gaten konden houden. Hij verstekte ook de offensieve capaciteiten door het installeren van twee light Ion Cannons en een Quad Laser. Later voegde hij er ook nog een Proton Torpedo Launcher aan toe.

Over de snelheid van de Hyperdrive bestonden twijfels. Sommigen meenden dat het schip een klasse 1.0 bezat, terwijl anderen dachten dat het een klasse 3.0 bezat omwille van de hoge snelheid in Realspace.

Enkele maanden na de Battle of Yavin werd de Punishing One beschadigd op Togoria maar in 3 ABY was het schip terug in orde en landde Dengar ermee in de Docking Bay van de Executor.

Achter de SchermenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki