Wikia

Yodapedia

QH-7 Chariot Light Assault Vehicle

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

QH-7 Chariot Light Assault Vehicle
QH-7.jpg
Product
Model:

QH-7 Chariot Light Assault Vehicle

Klasse:

Landspeeder

Fabrikant:

Uulshos Manufacturing

Specificaties
Afmeting:

11,80 meter

Snelheid:

100 tot 350 km/h

Bemanning:

3

Vracht:

75 tot 200 kilogram

Voorraad:

3 dagen

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

QH-7 TCG.jpg

Chariot QH-7

Het QH-7 Chariot Light Assault Vehicle – ook wel Command Speeder genoemd – was een commando speeder die vaak werd gebruikt door het Imperial Army.

Uitzicht & WerkingEdit

Het LAV (Light Assault Vehicle) was bijna twaalf meter lang en kon zo’n 350 km/h topsnelheid halen, al was 100 km/h de gemiddelde snelheid. De QH-7 was eigenlijk een sterk aangepaste Landspeeder. De maximum hoogte waarop dit voertuig kon vliegen was 8 meter. Zo kon het de meeste lage obstakels ontwijken.

Elke QH-7 was bepantserd om Blasterschoten af te weren en achterin was het uitgerust met elektronische apparatuur om storingen en aanvallen met Ion Cannons tegen te gaan. De communicatieapparatuur was zeer gesofisticeerd en uitgaande communicatie kon bijna onmogelijk worden onderschept.

De QH-7 was enkel bewapend met een Laser Cannon voor korteafstand. Het voertuig kon optimaal werken met een bemanning van drie personen: een chauffeur, een Commandant en de lijfwacht/schutter. Indien nodig konden meer personen plaatsnemen in de QH-7 en minstens vier Droids waren toegewezen om de communicaties te regelen. Een weinig gekende uitrusting van de QH-7 was een zelfvernietigingknop waardoor het voertuig na 10 minuten werd opgeblazen. Dit was een laatste noodingreep die kon worden uitgevoerd zodat vijanden geen toegang kregen tot de tactische programma’s en communicatiemogelijkheden.

De computers van de QH-7 waren voorzien van programma’s die konden assisteren bij gevechten, holografische voorstellen van de veldslag en de mogelijkheid om de meest geheime informatie op te vragen indien nodig.

MissiesEdit

De QH-7 werd vaak gebruikt en dat was voornamelijk te wijten aan de lage productiekosten. Het voertuig nam zelden of nooit deel aan een echt gevecht omdat het daarvoor te zwak was bewapend en beschermd. De QH-7 was eigenlijk een kleinere en snellere versie van de PX-4 Mobile Command Base. De QH-7 werd ook gebruikt om te patrouilleren op planeten waar er geen rechtstreeks gevaar werd verwacht.

De Command Speeder acteerde meestal op de achtergrond waar het de vooruitgang van de troepen coördineerde. Daar werd het beschermd door artillerie of Repulsorlift pelotons maar soms kon het ook worden toegewezen aan verkenningseenheden. Het wapen van de QH-7 was dus vrij zinloos aangezien de escortes toch moesten afrekenen met eventuele aanvallers. In een QH-7 konden Imperials talloze voertuigen coördineren en het commando centrum voortdurend op de hoogte houden van de evoluties. Officers durfden de QH-7 zelfs als een verhoog gebruiken om de veldslag te overzien.

De QH-7 werd ook gebruikt om Officers te evacueren uit een gevecht. Veteranen uit de Clone Wars vonden dat de Command Speeder een beter voertuig was om deze missie te volbrengen dan bijvoorbeeld de LAAT/i Gunships. De artillerie nam de Gunships namelijk vaak onder vuur terwijl de QH-7 snel kon vluchten in de veldslag zelf.

Vaak vervoerde de QH-7 een hoge officier, zoals een General, naar de veldslag om daar van een veldofficier een stand van zaken te krijgen en om daarna weer naar veiligere oorden te trekken.

GeschiedenisEdit

De QH-7 werd in de vroege jaren van de New Order ontwikkeld door Uulshos Manufacturing.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki