Wikia

Queen of Ranroon
Affiliaties
Eigenaar:

Xim the Despot

Affiliatie:

Xim's Empire

Quote: "And you telling me the Queen made it to Dellalt after all?"
-- Han Solo

De Queen of Ranroon was een legendarisch ruimteschip van Xim the Despot dat bekend stond als een schip waar Xim zijn talloze rijkdommen had in opgeborgen.

GeschiedenisEdit

Tijdens het Xim-Hutt Conflict maakte de Queen of Ranroon deel uit van Xims vloot. Tijdens de Third Battle of Vontor kon de Queen echter ontsnappen en belandde het schip uiteindelijk op de vergeten planeet Dellalt in de Tion Hegemony. De Queen of Ranroon was het grootste schip dat de meeste schatten van Xim vervoerde. Uit Xims elitesoldaten evolueerden een volk, genaamd de Survivors. Zij werden bijgestaan door nog steeds functionerende Xim's War-Robots en bewaakten de schatten van het schip. De Queen werd een mythe en niemand kon de plaats ontdekken waar het schip zich bevond.

Tot net voor de Battle of Yavin Han Solo en Chewbacca door Alexandr Badure en Hasti Troujow werden uitgenodigd om op zoek te gaan naar het schip op Dellalt. Hasti’s zuster Lanni had de vindplaats ontdekt, maar werd vermoord door rivaliserende schattenjagers. De historicus Skynx vergezelde hen, net als Bollux en Blue Max. Uiteindelijk vonden ze de Queen, maar alle rijkdom die Solo had verwacht, bleek niet van die aard te zijn waarop Han had gehoopt. De talloze Beam-Tubes, het Kiirium en de Mytag Crystals hadden geen enkele financiële waarde meer en waren enkel zeer kostbaar als geschiedkundige artefacten.

Deze schatten waren bovendien verborgen in valse schatkamers die bewaakt werden door tal van automatische lasers. Het was door deze lasers dat Gallandro werd gedood.

BronEdit

In andere talen