Wikia

Yodapedia

R6-H5

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

R6-H5
R6-H5.jpg
Specificaties
Model:

R2 Astromech Droid

Fabrikant:

Industrial Automaton

Kleur:

Zilver

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

0,96 meter

Biografie
Eigenaar:

Jedi Order

Taken:

Copiloot

Vervoer:

Delta-7B Aethersprite-class Light Interceptor

Affiliatie:

Kit Fisto

R6-H5 Vassek.png

R6-H5 op Vassek in Fisto's Starfighter

Quote: "I know we’re in the middle of nowhere, Arsix."
-- Kit Fisto

R6-H5, bijgenaamd Ar-Six, was de R2 Astromech Droid die met Kit Fisto vloog tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

In Kit Fistos Delta-7B Aethersprite-class Light Interceptor vloog hij in 22 BBY naar Vassek waar Nute Gunray was gesignaleerd na zijn ontsnapping na zijn gevangenname op Rodia. R6-H5 stond bekend omwille van zijn bezorgdheid voor hemzelf en voor zijn meester. Fisto dacht dat dit kwam door de aanpassingen aan zijn functies. Op de mistige wereld landde R6 de starfighter op een richel en moest hij paraat blijven van Kit. Na verloop van tijd kwamen echter IG-100 MagnaGuards opdagen en R6 kon net op tijd ontsnappen en één IG-100 afschudden die zich aan de starfighter vastklampte. Later kwam R6 weer met Kit in contact die hem opdroeg om hem te komen oppikken. Toen Kit werd omringd door Grievous en de MagnaGuards vloog R6-H5 voorbij en kon Kit ontsnappen.

R6-H5 was ook van de partij toen een team moest worden gered op Lola Sayu en de Citadel. Kit Fisto, Saesee Tiin, Adi Gallia en Plo Koon leidden die reddingsoperatie.

In LegendsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki