Wikia

Yodapedia

RO-Z67

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
RO-Z67
RO-767.jpg
Specificaties
Model:

Nanny Droid

Fabrikant:

Go-Corp/Utilitech

Kleur:

Grijs

Programmering:

Vrouwelijk

Lengte:

1,69 meter

Biografie
Deactivatie:

22 BBY

Eigenaar:

Darth Sidious

Taken:

Verzorgen van Jedi Younglings

Affiliatie:

Darth Sidious

Quote: "Master, a starship is approaching. It is not the Bounty Hunter."
-- RO-Z67

RO-Z67 was een Nanny Droid die in 22 BBY op gekidnapte Force Sensitive peuters moest passen op Mustafar.

BiografieEdit

RO-Z67 was één van de twee Nanny Droids die door Darth Sidious werd herprogrammeerd om te zorgen voor de door Sidious gekidnapte Force Sensitive kinderen die een chip kregen ingeplant waardoor ze als Dark Side spionnen van Darth Sidious konden fungeren in de toekomst. Hoewel RO-Z67 haar meester waarschuwde voor de operatie, wou Sidious van geen andere oplossing weten. RO-Z67 was niet langer een liefhebbende Droid, maar een gevaarlijke machine die zich nauwelijks zorgen maakte over haar omgeving en de gevoelens van de patiënten.

RO-Z67 zag niet lang later de Twilight op Mustafar landen, waardoor Sidious wist dat de basis ontdekt was. Hij gaf meteen de opdracht om de Deflector Shields van de basis te laten zakken waardoor de basis in de lava zakte. Terwijl de basis in elkaar stortte, kwamen Anakin Skywalker en Ahsoka Tano de Jedi-peuters redden. RO-Z67 en een andere Nanny Droid grepen de peuters en verdedigden zich. De Droids bleken erg gevaarlijk uit de hoek te kunnen komen, want door de aanpassingen, beschikten ze namelijk over verschillende armen die geschikt werden om heelkundige ingrepen mee uit te voeren. Uiteindelijk viel RO-Z67 in de lava op Mustafar en konden de Younglings worden gered door Ahsoka en Anakin met de Twilight.

Achter de SchermenEdit

  • In de Episode Guide op SW.com wordt deze Droid zowel R0-Z67 (cijfer 0) als RO-Z67 (letter O) genoemd. Meestal luidt haar naam echter RO-Z67.
  • Jameelah McMillan sprak de stem in van RO-Z67.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki