Wikia

Yodapedia

RX-24

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
RX-24
RX-24.jpg
Specificaties
Model:

RX-Series Pilot Droid

Kleur:

Grijs en goud

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Taken:

Piloot

Vervoer:

StarSpeeder 3000

Affiliatie:

Star Tours

Quote: "Welcome aboard! This is Captain Rex from the cockpit. I know this is probably your first flight, and it's mine, too."
-- RX-24

RX-24, ook wel Rex, was een piloot op Star Tours Flight 45. Hij vloog een StarSpeeder 3000 die viel onder de Endor Express reizen.

Eerste vluchtEdit

Rex's eerste vlucht begon al meteen problematisch. Nog in de luchthaven van Star Tours nam hij een verkeerde afslag, en zorgde er bijna voor dat de StarSpeeder neerstortte. Rex kreeg het toestel snel weer terug op de goede weg, maar kwam aan het einde van de reis naar Endor te laat uit Hyperspace. Het schip kwam daardoor in een asteroïdenveld terecht.

Nadat Rex het toestel veilig uit het veld had gevlogen, kwam hij in een verboden gebied van het Galactic Empire. De StarSpeeder werd gevangen in een Tractor Beam van een Imperial-class Star Destroyer, maar dankzij een groep X-Wings van de Rebel Alliance kwam hij snel weer vrij. Rex riskeerde het leven van zijn passagiers door nog even te blijven om te helpen om een ruimtestation op te blazen. Hierna keerde hij echter veilig terug naar het station van Star Tours.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki