Wikia

Yodapedia

Rabé

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Rabé
Rabé fire.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Handmaiden van Amidala

Wapen:

ELG-3a Diplomat's Blaster

Affiliatie:

Naboo

Rabé.jpg

Rabé op Coruscant

Quote: "Anakin Skywalker, to see Padmé, Your Highness."
-- Rabé

Rabé was ten tijde van de Invasion of Naboo één van de Handmaidens van Queen Amidala.

BiografieEdit

Rabé was de jongste van de handmaidens die Panaka selecteerde om Amidala te beschermen. Rabé had donkerbruin haar en ogen van dezelfde kleur.

Net als de andere Handmaidens had Rabé een reeks testen doorstaan op een speciaal ontworpen terrein in een bos buiten Theed. Tijdens die testen werden de Handmaidens vervoegd door Padmé, maar ze wisten niet dat zij eigenlijk Amidala was. Tijdens de aanvallen van de Training Droids raakte Rabé geblesseerd aan haar arm en haar been. Yané, Eirtaé, Sabé en Padmé bleven rustig en konden Rabé redden van de op hol geslagen Droids. Toen Padmé daarna haar ware identiteit onthulde, wisten de Handmaiders dat hun trouw ten opzicht van de Queen wederzijds was.

Rabé blonk uit in het gebruik van wapens maar ook in de meer subtielere vormen om mensen te overtuigen. Ze was bovendien verantwoordelijk voor de verschillende haarsnitten die Amidala droeg tijdens haar reizen en op Naboo. Dit vergde heel wat geduld aangezien dit makkelijk meer dan een uur kon duren per haarstijl. Rabé werd dit leven zo snel gewoon dat ze algauw niets anders meer wou doen.

In 32 BBY was Rabé één van de prominente Handmaidens. Ze was aanwezig in de Theed Throne Room en vergezelde Amidala mee naar Coruscant om er voor de Galactic Senate de Invasion of Naboo te bepleiten. Rabé veranderde zelf ook verschillende malen van kledij. Het was Rabé die Anakin Skywalker begroette toen hij op Coruscant afscheid kwam nemen van Padmé. Later vocht Rabé net als de andere Handmaidens mee in het Second Battle of Theed.

Daarna woonde Rabé vermoedelijk de begrafenis van Qui-Gon Jinn bij en nam ze deel aan de feestelijkheden te Theed. Wat er met haar gebeurde na 32 BBY was niet bekend.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki