Wikia

Yodapedia

Ranadaast

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ranadaast
Locatie
Planeet:

Duro

Type:

Voormalige hoofdstad

Ranadaast – of de Royal City – was de voormalige hoofdstad van de planeet Duro maar was tijdens de Galactic Civil War grotendeels een ruïne geworden.

GeschiedenisEdit

Ranadaast was genoemd naar Queen Rana Mas Trehalt, één van de beroemdste heersers van de Duros. De stad was de hoofdstad van Duros in de periode dat de monarchen regeerden over Duro en ontdekkingstochten financierden en ondersteunden. Toen Duro meer en meer vervuild raakte, verlieten de Duros hun planeet om zich te vestigen in ruimtesteden.

In latere tijden stond de stad bekend als de City of Ashes al bleef het nog een zeker prestige bewaren ondanks de zware vervuiling van Duro. Het stof bedekte de marmeren pilaren, hadden de grijze doorschijnende koepels aangetast en deden plassen gif op de brede boulevards belanden.

Onder de stad lager de graftombes van bekende Duros koningen en koninginnen. De Duros historici deden hun uiterste best om de meest waardevolle delen van Ranadaast te bewaren in de allerbeste staat wat een zeer moeilijke taak was. Andere delen van de stad waren vervallen en boden onderdak aan Mutant Fefze en vluchtelingen waar ooit kunstenaars en wetenschappers woonden.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki