Wikia

Yodapedia

Ranger X-1

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ranger X-1
Ranger X-1.jpg
Specificaties
Model:

X-1 Defense Droid

Kleur:

Groen

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Deactivatie:

10 BBY

Eigenaar:

Jost Ellon

Taken:

Bescherming

Affiliatie:

Jost Ellon

Quote: "Artoo, that relic of a Ranger X-1 can’t harm us."
-- See Threepio

Ranger X-1 was een X-1 Defense Droid die door Jost Ellon werd gebruikt om The Destroyer van Kugg te vernietigen op de planeet Dodz.

BiografieEdit

De Ranger X-1 was volgens C-3PO op Dodz beland om de mijnwerkers te behoeden voor aanvallen van dieren of ander gevaar. Deze Droids vielen automatisch aan wanneer zij een dreiging waarnamen. Toen het Intergalactic Law Agency werd opgericht, werd de productie van deze Droids stopgezet en werden de modellen uit dienst genomen. De Ranger X-1 die Ellon in een kist had steken in zijn grot was vermoedelijk aan deze ophaling ontsnapt.

Het grote probleem van Ellons Ranger was het lage energieniveau. Ellon zette de Ranger X-1 in om het tegen The Destroyer op te nemen en zo Kugg van zijn moordtuig te ontdoen. Tijdens het gevecht verloor de Ranger plots zijn energie waardoor The Destroyer de bovenhand kon nemen. R2-D2 kon de Ranger echter voorzien van energie waardoor hij met een laatste krachtinspanning The Destroyer vernietigde. De Ranger X-1 verloor hierbij zelf al zijn energie en bleef versteend, als een standbeeld achter als symbool voor de vernieuwde vrijheid op Dodz.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki