Wikia

Yodapedia

Raymus Antilles

10.977pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Raymus Antilles
Raymus Antilles.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Captain

Functie:

Captain van de Tantive IV

Wapen:

Kueget LN-21 Blaster Pistol

Vervoer:

Tantive IV
Sundered Heart

Affiliatie:

House Organa
Rebel Alliance

Quote: "This is a consular ship. We're on a diplomatic mission"
-- Raymus Antilles

Raymus Antilles was een trouwe dienaar van het House Organa in de laatste jaren van de Galactic Republic tot in 0 BBY. Hij maakte zelf in zekere zin ook deel uit van het Royal House aangezien hij familie was van Queen Breha Organa.

BiografieEdit

Raymus bekwaamde zich op Alderaan in de diplomatie en hij leerde van Jeremoch Colton hoe hij de Tantive IV en de Sundered Heart, twee schepen van Bail Organa, moest besturen. Tijdens het einde van de Clone Wars diende hij Bail Organa, de echtgenoot van Breha, op de Sundered Heart waarvan hij samen met Jeremoch Colton Captain was.

Toen de Jedi Temple in vuur en vlam stond in 19 BBY gaf Organa aan Antilles de opdracht om een Jedi Homing Beacon te vinden. Nadat Antilles en zijn manschappen op wat tegenstand hadden gestoten, raakte het beacon veilig in de handen van Organa en vertrok de Sundered Heart op zoek naar overlevende Jedi.

Antilles zorgde daarna voor vervoer naar Coruscant, Polis Massa, Naboo en uiteindelijk naar Alderaan. Na het overlijden van Padmé Amidala wees Bail Organa de zorg van R2-D2 en C-3PO toe aan Antilles die meteen werk moest maken om Threepio een Mind Wipe te geven.

Tijdens de eerste decennia van het Galactic Empire bleef Antilles Alderaan en de Organa’s trouw. Antilles, die nu Captain was van de Tantive IV, werd op een bepaald moment gescheiden van zijn droids. Tijdens een test met Escape Pods, waarin de droids zaten, werd de Tantive IV aangevallen en Antilles verkoos om te vluchten. Later kwamen de droids weer in zijn handen terecht.

Raymus Antilles was net als Bail Organa van op het eerste ogenblik een aanhanger van de Rebel Alliance. Hij was ook zeer trouw aan de adoptiedochter van de Organa’s, Leia. Samen met haar ondernam hij talloze zogenaamde diplomatieke missies die eigenlijk undercover missies voor de Rebel Alliance waren. Zo was Antilles aanwezig op Ralltiir toen Leia voor het eerst te horen kreeg dat het Empire de Death Star bouwde.

Raymus Antilles Classic.jpg

Captain Antilles in 0 BBY

Op weg naar Tatooine, waar Obi-Wan Kenobi moest worden gerekruteerd, ontving de Tantive IV de gestolen plannen van de Death Star I en al snel werd het schip achtervolgd door Darth Vader. Antilles voerde snel het mondelinge commando Voice Override: Epsilon Actual uit bij C-3PO en R2-D2 nadat Leia had beslist om de plannen mee te sturen met de Astromech Droid.

Even later werd de Tantive IV geënterd door Stormtroopers en Darth Vader. Vader ondervroeg Antilles persoonlijk over het wel en wee van de plannen van de Death Star I maar Raymus hield vol dat dit een diplomatiek schip was. Woedend verbrijzelde Vader de luchtpijp van Antilles. Antilles woog toen 79 kilogram.

Later vernoemde C-3PO in gesprek met Luke op Tatooine Antilles als de laatste meester van zichzelf en R2-D2.

Achter de schermenEdit

  • Captain Antilles werd in Episode IV gespeeld door Peter Geddis en door Rohan Nichol in Episode III. Alhoewel Antilles amper verouderd lijkt na negentien jaar gaat het hier absoluut om één en hetzelfde personage.
  • Ten tijde van de Galactic Civil War bezat Antilles mogelijk een bijzonder hoge graad bij de Rebel Alliance. Hij droeg een insigne met vijf blauwe blokjes en naar analogie zou dit zelfs hoger zijn dan een General. Dit werd echter nooit officieel bevestigd.
  • Denis Lawson, die Wedge Antilles speelde, werd gevraagd om de rol van Raymus in Episode III te spelen maar hij weigerde. Misschien niet zo’n slecht idee aangezien Wedge en Raymus Antilles niet verwant zijn aan elkaar.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki