Wikia

Yodapedia

Rebel Commando

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Quote: "General Solo, is your strike team assembled?"
-- Crix Madine

Rebel Commando’s waren een elite-eenheid van de Rebel Alliance en een onderdeel van de Alliance Special Forces.

ClassificatieEdit

De Rebel Commando’s waren technisch gezien Wilderness Fighters. Zij waren, zoals hun classificatie al doet vermoeden, gespecialiseerd in gevechten in een natuurlijke omgeving. Net als ‘Urban Guerrilla’ moesten zij het vooral hebben van hun terreininzicht. Binnen de Wilderness Fighters waren er nog subklassen wiens specialisatie subzero, wateromgeving, bosrijk gebied, berggebied, en dergelijke waren. De Echo Base Troopers van Hoth waren ook Wilderness Fighters. De opperbevelhebber van de Rebel Commando’s was General Crix Madine, bijgestaan door Major Bren Derlin.

Een extra onderdeel van de Rebel Commando’s waren de Dressellian Commando’s met onder andere Orrimaarko.

UitrustingEdit

WapensEdit

De Rebel Commando’s waren bekwaam om met tal van wapens om te gaan. Tijdens hun missie op Endor waren ze bewapend met het A-280 Blaster Rifle, het DL-21 Blaster Pistol, het A-295 Blaster Rifle, de E-11 B Blaster Rifle, een Caspel Projectile Launcher met verschillende ammunitie en zelfs een E-Web Heavy Repeating Blaster. Als bommen gebruikten ze Class-A Thermal Detonators en 7-PrG Proton Grenades.

UitrustingEdit

Er bestond geen standaard uitrusting voor een Rebel Commando. Omdat deze soldaten meestal operationeel waren in bossen en de natuur droegen ze camouflage-uitrustingen met een beschermde helm. Rond hun middel droegen ze riemen met ammunitie of apparatuur en op hun rug hadden ze een rugzak of een speciaal backback dat onder andere toegang bood tot een krachtbron.

  • Type 1: was volledig in een groene camouflage kleur gehuld en droeg een lange jas tot op de grond.
  • Type 2: was volledig in een groene camouflage kleur gehuld en droeg een backpack en geen lange jas. Voorbeeld Lieutenant Greeve
  • Type 3: droeg een beige vest, een licht gekleurd hemd en ook een rugzak. Voorbeeld Sergeant Junkin.
  • Type 4: droeg een beide vest, een licht gekleurd hemd en een licht gekleurde broek. Deze Commando’s namen niet deel aan een grondoperatie. Voorbeeld Colonel Airen Cracken.

GeschiedenisEdit

De Rebel Commando’s speelden een belangrijke rol in het Endor Strike Team dat onder leiding van Han Solo de opdracht kreeg om in 4 ABY de SLD-26 Planetary Shield Generator op Endor te vernietigen zodat de Alliance Fleet de Death Star II kon aanvallen. Omdat Solo meeging, bleef Crix Madine bij de vloot en werd Bren Derlin ingeschakeld om de Commando’s te leiden. Hoewel de Commando’s en de Heroes of Yavin zich op een bepaald moment opsplitsten, kwam de groep later opnieuw samen om de Battle of Endor zegevierend af te sluiten.

Bekende Rebel Commando’sEdit

Greeve.jpg

Lt. Greeve (type 2)

Endor Bunker.jpg

Rebel Commando's op Endor

Battle of ScarifEdit

Battle of EndorEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki