Wikia

Yodapedia

Rebel Fleet Trooper

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Rebel Fleet Trooper
Rebel FT.jpg
Organisatie
Alias:

Rebel Naval Trooper

Behoort tot:

Rebel Alliance Fleet

Affiliatie:

Rebel Alliance

Species:

Verschillende

Details
Bewapening:

DH-17 Blaster Pistol

Transport:

Tantive IV, anderen

Stationering:

Yavin 4

Rebel Fleet Troopers waren soldaten van de Rebel Alliance die normaal gezien actief waren op schepen en dienden in de vloot van de Alliance

UitzichtEdit

Rebel Fleet Troopers waren licht beschermd en licht bewapend om de strijd aan boord van schepen aan te gaan. Ze steunden op hun beweeglijkheid en schutterskwaliteiten om de vijand te verslaan. De enige vorm van bescherming was een helm waarvan het Blast shield naar beneden kon worden geschoven en met achteraan een beschermd Plastoid stuk. Als uniform waren ze herkenbaar aan een lichtblauw hemd, een zwarte vest en een grijze broek. Met deze kleuren konden ze zich meestal een beetje camoufleren naast de metaalachtige kleuren van vele ruimteschepen. De meeste Rebel Fleet Troopers waren bewapend met een DH-17 Blaster Pistol.

MissiesEdit

Rebel Fleet Troopers werden door Alliance Command toegewezen aan schepen die hun bescherming konden gebruiken. Schepen die mogelijk het doelwit werden van controles van het Galactic Empire kregen meestal bescherming. Deze soldaten waren dan ook getraind om te vechten in nauwe ruimtes van ruimteschepen. De moed van de Fleet Troopers stond bekend binnen de Rebel Alliance omdat ze meestal tegen een overmacht moesten vechten aan Imperial troopers. Rebel Fleet Troopers opereerden geregeld in duo’s waarbij een rechtstaande trooper dekking bood aan zijn knielende partner. Sommige Fleet Troopers werden ook gebruikt voor andere taken zoals bewaking en veiligheid.

In 0 BBY werd een groep Rebel Fleet Troopers toegewezen aan de Tantive IV van Princess Leia Organa toen ze Obi-Wan Kenobi moest gaan ophalen te Tatooine. Deze troopers waren trouw aan de Royal House of Alderaan en dienden onder Captain Raymus Antilles.

Een variatie was de Rebel Vanguard Trooper die bewapend was met een HH-15 Projectile Launcher.

Bekende Rebel Fleet TroopersEdit

Prennert.jpg

Osleo Prennert

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki