Wikia

Reciprocating Quad Blaster
Cipquad
Product
Model:

Reciprocating Quad Blaster

Type:

Repeating Blaster

Fabrikant:

Merr-Sonn Munitions

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Republic

De Reciprocating Quad Blaster of Cip-Quad was een experimenteel wapen dat werd uitgetest tijdens de Clone Wars.

UitzichtEdit

De Reciprocating Quad Blaster gemaakt door Merr-Sonn Munitions transformeerde een Clone Trooper tot een klein arsenaal en anti-vehicle wapen. De Reciprocating Quad Blaster werd op de rug bevestigd met een harnas en was uitgerust met micro Repulsorlifts die het gewicht van het wapen beperkten voor de gebruiker ervan.

De Cip-Quad had vier Blasters die de energie haalden uit het backpack. Na elk schot, werd er hitte gelost door de Blasters bij de terugslag dankzij een koeltank in de loop. De Blasters vuurden twee per twee en ofwel éénmaal ofwel tweemaal.

Clone Troopers die een Cip-Quad gebruikten, droegen vaak specialist armor met HUD’s. Deze wapens bleken het meest doeltreffend tegen traag bewegende doelwitten als AATs of Droid Tanks. Kleinere en beweeglijke doelwitten konden dit wapen te snel af zijn.

Tijdens de redding van de Jedi Masters in de Battle of Hypori, gebruikte een ARC Trooper van de Muunilinst 10 een Cip-Quad Blaster om achter General Grievous aan te gaan. De cyborg kon het wapen echter ontwijken.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki