Wikia

Yodapedia

Recusant-class Light Destroyer

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Recusant-class Light Destroyer
Recusant-class light destroyer.jpg
Product
Model:

Recusant-class

Klasse:

Light Destroyer

Fabrikant:

Hoersch-Kessel Drive, Inc.
Free Dac Volunteers Engineering Corps

Specificaties
Afmeting:

1.187 tot 2.544 meter (lengte)
157 meter (breedte)
163 meter (hoogte)

Versnelling:

2800 G

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

300

Passagiers:

Tot 40.000 Battle Droids

Affiliaties
Affiliatie:

Commerce Guild
Confederacy of Independent Systems

De Recusant-class Light Destroyer, ook gekend als de Commerce Guild Destroyer, was één van de cruisers uit het arsenaal van de CIS tijdens de Clone Wars.

Bouw & UitzichtEdit

Recusant.jpg

Een zij-aanzicht van de Recusant-class

De Recusant-class Light Destroyer werd in opdracht van de Commerce Guild gebouwd door Hoersch-Kessel Drive, Inc. en het Free Dac Volunteers Engineering Corps. De schepen werden geconstrueerd door ideologische werkers van de Techno Union met het materiaal van op de werelden van de Commerce Guild. Sinds het begin van de Clone Wars werden deze schepen aan de lopende band gemaakt. Als ze werden vernietigd, stond er meteen een nieuwe lading klaar.

De Recusant-class was een Light Destroyer met een langwerpig lichaam. Het schip was niet echt uitgebouwd om organische levensvormen te vervoeren aangezien het merendeel van de passagiers toch Droids waren. Achteraan bevonden zich drie grote ionisatie-kamers die via een smalle connectie waren verbonden tot het ‘lichaam’ van het schip en de reactors. De Recusant was verder uitgerust met talloze wapens en sensoren. De Recusant-class was een zwaar bewapend schip voor een lengte van ongeveer 1200 meter. Het schip bood plaats aan de verschillende voertuigen en schepen van de CIS. Net als bij andere CIS schepen bevond de brug zich helemaal vooraan.

GeschiedenisEdit

Recusant1.jpg

Een Recusant-class Light Destroyer tijdens de Battle of Coruscant

Afzonderlijke Recusant-class Destroyers werden ingezet om raids uit te voeren op transportkonvooien van de Galactic Republic. Hun echte sterkte bleek echter wanneer verschillende Recusant-class Destroyers samen opereerden. Vier tot zes van deze schepen konden een Venator-class Star Destroyer of een Victory-class Star Destroyer makkelijk in de problemen brengen. Zo’n 1.000 schepen waren nodig om een Kuat Drive Yards Mandator-II Star Dreadnaught te vernietigen. General Grievous maakte gebruik van een Recusant om met zijn vloot Eeth Koth te ontvoeren en hem als lokaas te gebruiken voor andere Jedi, waaronder Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker.

Talloze Recusant Destroyers namen deel aan de Battle of Coruscant in de CIS vloot van General Grievous. De Patriot Fist was één van deze Recusant-class Destroyers.

SpecificatiesEdit

WapensEdit

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki