Wikia

Yodapedia

Reegesk

10.971pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Reegesk
Reegesk.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ranat

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Aralia

Functie:

Handelaar, dief

Quote: "Reegesk salutes Het Nkik and offers an exchange of tales and wares"
-- Reegesk

Reegesk was een Ranat handelaar en dief die in 0 BBY in Chalmun’s Cantina aanwezig was toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette.

BiografieEdit

Reegesk noemde zichzelf ‘the trader’, ‘the Barterer’ en ‘the Procurement Specialist par Excellence’. Hij was erg gehaaid en zocht meestal personen uit die dachten dat Reegesk bezat wat zij nodig hadden. Op die manier haalde hij meestal een optimaal rendement uit de ruil. Reegesk had kleptomane neigingen en was in staat om zelfs afval te stelen.

In 0 BBY was Reegesk op zoek naar onderdelen om de Moisture Vaporator van zijn stam te laten werken waardoor ze minder afhankelijk waren van de Moisture Farmers. Hij bezat een aantal ruilobjecten zoals een beschadigde Stormtrooper helm, een pakket met voedselvoorraad en een Tusken Raider talisman die was gebeeldhouwd van een Bantha hoorn. Reegesk profiteerde regelmatig van het feit dat zijn species niet door elke persoon naar waarde werd geschat en dat veel personen de Ranats als semi-intelligent beschouwden.

Reegesk stapte Chalmun’s Cantina binnen en sprak de Jawa Het Nkik aan. Reegesk kende de rituelen van de Jawas omdat hij regelmatig met hen zaken deed. Na een opstootje met Greedo concentreerde Reegesk zich op de ruil met Nkik. De Jawa toonde een perfect werkende DL-44 Heavy Blaster Pistol en was geïnteresseerd in de Tusken Raider talisman. Het Nkik had echter onvoldoende ruilmateriaal bij zich en de twee handelaars probeerden een overeenkomst te sluiten. Nkik wou de talisman en in ruil mocht Reegesk even de Blaster vasthouden en gebruiken tot de volgende morgen. Reegesk zag even de dood van Greedo voor zijn ogen die Reegesk een Womp had genoemd.

Maar Het Nkik trok de Blaster uit Reegesks handen en stormde naar buiten. Reegesk zei tegen Nkik dat ze een uitstekende deal hadden gesloten. Hij had immers stiekem het Power Pack uit de Blaster verwijderd. De Moisture Vaporator zou hier hopelijk mee gediend zijn.

Achter de SchermenEdit

  • Reegesk’s productienaam was ‘Rodent’ of ‘Rat Face’. Hij heette eerst Aceatta maar deze naam werd nooit officieel gepubliceerd.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki