Wikia

Reesbon Clan
Organisatie
Type:

Clan

Leiding:

Mor

Vestiging:

Ammuud

De Reesbon Clan was een van zeven regerende clans op Ammuud rond 2 BBY.

GeschiedenisEdit

De Reesbon Clan had in het recent verleden hun suprematie moeten overlaten aan de Glayyd Clan op Ammuud wat hen verontruste. Ondanks de Code of Ammuud probeerde de Reesbon Clan de Glayyds uit te dagen om hun macht opnieuw over te nemen.

Toen Mor Agmor Glayyd te weten kwam dat de Reesbon Clan meer verantwoordelijk was voor het bedekken van de slavenorganisatie van Zlarb in de hoogste echelons van de CSA dreigde Agmor ermee om hun operatie openbaar te maken. Dit was flink tegen de zin van de slavendrijvers en Zlarb kon Agmor doden met vergif in zijn eten.

Later huurde de Reesbon Clan Gallandro in om Ewwen Glayyd uit te dagen zodat een duel zou beslissen over leven en dood. Dankzij Han Solo werd dat duel vermeden en vertelden Ewwen en zijn zus Ido Glayyd alles wat ze wisten over de slavendrijvers toen de link werd gelegd tussen de Malkite Poisoners en de dood van Agmor.

Toen Han Solo en Fiolla landden na de kaping van de Lady of Mindor op Ammuud stonden wachters van de Reesbon Clan hen op te wachten. Aanhangers van de Glayyds konden hen echter op tijd meenemen naar Ewwen en Ido.

BronEdit