Wikia

Yodapedia

Refugee Relief Movement

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Refugee Relief Movement
Valorum RRM.jpg
Organisatie
Type:

Humanitaire Organisatie

Leiding:

Kaysil Verwood

Producten:

Diensten

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "I also worked for the refugee relief movement when I was very young"
-- Ruwee Naberrie

Het Refugee Relief Movement (RRM) was een humanitaire organisatie die zich het lot van politieke en economische vluchtelingen aantrok.

Het Refugee Relief Movement bekeek de situatie van de vluchtelingen en zocht naar een oplossing om hen een nieuwe thuisplaneet aan te bieden. Het RRM trad ook op bij rampen als hulporganisatie. Ruwee Naberrie was ooit de President van de RRM en naar zijn voorbeeld, stapte Padmé Naberrie op jonge leeftijd als vrijwilliger in de organisatie. Ruwee was tien jaar oud toen hij zich begon bezig te houden met het RRM en zijn dochter bezocht de planeet Shadda-Bi-Boran voor het RRM.

Tijdens de Separatist Crisis groeide het RRM misschien wel naar zijn hoogtepunt en daarom vormde het een subgroep genaamd Refugee Resettlement Coalition. Door de dreiging van de separatisten, ontstonden er talloze conflicten en planeten scheurden zich beurt om beurt af van de Galactic Republic. Dit zorgde voor een ongezien stroom van vluchtelingen naar Coruscant. Het RRM probeerde deze vluchtelingen aan te raden om andere planeten dan Coruscant op te zoeken.

Tien planeten sloten een akkoord om deze vluchtelingen op te vangen, zijnde Naboo, Monastery, Kalarba, Cerea, Sneeve, Bimmisaari, Durkteel, Ord Tessebok, Garos IV en Ord Varee. Finis Valorum, voormalig Supreme Chancellor, hielp mee om de nederzetting van het RRM op Alderaan officieel te openen. Celly Organa was de verantwoordelijke voor het RRM op Alderaan.

Tijdens de Clone Wars bleef het Refugee Relief Movement extreem drukke tijden beleven. Onder andere Tanon Praji, Chair of the Coruscant Ministry of Ingress tijdens de Clone Wars, moest het ontgelden om zijn strikte aanpak om immigranten te weren.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki