Wikia

Yodapedia

Republic 27: Starcrash

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Republic 27: Starcrash
Starcrash.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dough Petrie

Illustrator:

Randy Green

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2001, 28 februari

Type:

One-shot

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

31 BBY

Vorige:

Star Wars Republic 26: Infinity's End

Volgende:

Star Wars Republic 28: The Hunt for Aurra Sing

Republic 27: Starcrash is een one-shot comic die in 2001 verscheen. De comic speelt zich een jaar na de Invasion of Naboo af.

SynopsisEdit

De pas gepromoveerde Jedi Knight Yoshi Raph-Elan stort na een aanval in de ruimte neer op een onbekende planeet. Tijdens zijn crash wordt zijn Lightsaber ook beschadigd. In het nabijgelegend dorp vindt Yoshi Battle Droids die de bevolking terroriseren. Hij gaat op zoek naar de meester van deze Droids: Lord Gar-Oth. In Gar-Oths kasteel ontmoet Yoshi Princess Lourdes die de toekomstige bruid is van Gar-Oth. De knappe prinses huwt de Lord omdat hij beloofd heeft om de bevolking niet langer te terroriseren.

Wanneer Gar-Oth meteen wil huwen, komt Yoshi tussenbeide en zegt hij dat hij haar echtgenoot is. Gar-Oth valt aan en wanneer hij merkt dat Yoshi een Jedi Knight is, laat hij de Goliath Droid los, een enorme Battle Droid. In het gevecht kan Lourdes Gor-Ath doden en kan Yoshi de Goliath uitschakelen wanneer hij zijn Lightsaber weer aan de praat krijgt.

De relatie tussen Lourdes en Yoshi kent geen gevolg want de Jedi Order komt Raph-Elan halen. Toch hij het gevoel dat hij ooit nog eens terugkeert.

Nieuwe PersonagesEdit

SpeciesEdit

CreaturesEdit

Achter de SchermenEdit

  • De personages uit deze ietwat 'vreemde' comic lijkt zeer sterk op de personages uit de 'Legend of Zelda' saga.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki