Wikia

Yodapedia

Roamer-6 Breath Mask

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Roamer-6 Breath Mask
Roamer-6.jpg
Product
Model:

Roamer-6 Breath Mask

Fabrikant:

Gandorthral Atmospherics

Prijs:

400 Credits

Specificaties
Massa:

0,50 kilogram

Functies
Taken:

Zuurstofvoorziening

Quote: "Serving all worlds polluted by the Empire since the Battle of Yavin."
-- Gandorthral Atmospherics

Het Roamer-6 Breath Mask was een model Breath Mask dat vaak werd gebruikt en aanwezig was op schepen.

Uitzicht & WerkingEdit

Gandorthral Atmospherics bouwde de Roamer-6 Breath Masks. Het masker woog zo’n halve kilo en bestond uit een doorschijnend masker dat over de neus en mond werd geplaatst en vast werd gehouden door een regelbare band, een flexibele tube en een cilinder waarin een voorraad zuurstof zat en luchtzuiveraars. Er was eveneens een Comlink in het masker gebouwd. De cilinder kon worden vastgehecht aan kledij of een riem.

De luchtzuiveraars kon worden afgesteld voor de meeste species en dit gedurende 6 uur, afhankelijk van de hoeveelheid giftige stoffen. Zes filters zorgden voor het zuiveren van de giftige lucht. Ze zuiverden niet alleen gif maar ook pollen, zand en bacteriën. In ijle lucht zetten de Roamer-6 CO2 om in zuurstof.

Het masker had ook een temperatuurregelaar die ervoor zorgde dat de lucht steeds een geschikte temperatuur had voor de drager.

GebruikEdit

Wanneer een Roamer-6 werd gebruikt in een atmosfeer die deels giftig was, zuiverde het masker de giftige stoffen uit de atmosfeer zodat er vrij kon worden geademd. Indien de lucht dreigde op te raken, schakelde het masker een 10 minuten durende noodvoorraad lucht in. De cilinders met zuurstof konden makkelijk worden vervangen.

De Roamer-6 was goedkoop en makkelijk in gebruik. Het was daardoor aanwezig op talloze ruimteschepen. Door de herstelbare band konden de meeste species dit masker over hun hoofd dragen.

In 3 ABY gebruikten Han Solo, Leia Organa en Chewbacca een Roamer-6 Breath Mask om de ‘asteroïde’ te verkennen waarop ze waren geland in het Hoth Asteroid Field. Algauw kwam Solo tot de conclusie dat dit geen gewone rots was.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki