Wikia

Yodapedia

Roblio Darté

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Roblio Darté
Roblio Darte.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Overleden:

19 BBY

Wapen:

Forked Lightsaber

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Quote: "We are here to save the Republic!"
-- Roblio Darté

Roblio Darté was een Jedi Master die Order 66 in eerste instantie overleefde. Hij was bekend omwille van zijn meesterschap met de Forked Lightsaber.

BiografieEdit

Darté vocht aan de zijde van Clone Troopers in de Battle of Parcellus Minor waar 90% van zijn troepen stierf nadat de ontvlambare planten in brand werden gestoken door een bombardement van de CIS. Enkele dagen later bracht Darté daarvan rapport uit aan de Jedi High Council in een sessie die ook werd bijgewoond door Bail Organa, Mon Mothma en Ask Aak. Uiteindelijk verdween dit desastreuze gevecht in de doofpot.

Darté overleefde Order 66 en was één van de Jedi die op de uitnodiging van Shadday Potkin inging om naar Kessel te reizen. Ook Darté werd in de valstrik gezogen om Darth Vader te kunnen aanvallen. Darté was kortbij Vader geraakt toen Sia-Lan Wezz en Ma'kis'shaalas werden gedood. Vader kon later Darté’s Lightsaber onschadelijk maken met een Cortosis zwaard. Samen met Tsui Choi en Jastus Farr liet Darté op vader een lawine los bestaande uit allerlei materiaal. Net op tijd arriveerden de Stormtroopers die uiteindelijk ook Roblio Darté neerschoten.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki