Wikia

Robo-Bartender
MixRMastR mobiel
Product
Klasse:

Klasse 3

Fabrikant:

Varieert

Specificaties
Hoogte:

Varieert

Functies
Taken:

Bestellingen opnemen
Bedienen

Een Robo-Bartender was een Droid die de functie vervulde van een ober of drankjesmixer.

SpecificatiesEdit

Robo-Bartenders opereerden waar efficiëntie de voorrang kreeg op gezelligheid. Deze Droids konden niet in een gesprek verzeild geraken, maar konden de meest ingewikkelde drankjes samenstellen en ze vergaten nooit een bestelling.

Daarom waren Robo-Bartenders vaak aanwezig in drukke spaceports of drankgelegenheden. Deze modellen waren goedkoop en efficiënt om een grote groep klanten te dienen. Twee bekende modellen waren de MixRMastR Robo-Bartender en de C5 Robo-Bartender. Ook andere niet-gespecialiseerde Droids werden vaak ingezet als Robo-Bartenders, zoals R2-D2 aan boord van de Khetanna. Stationaire Robo-Bartenders werden gekoppeld aan de drankverdelers en klanten konden daar hun drankje bestellen. Beweeglijke Robo-Bartenders gingen naar de tafels van de klanten en hadden vaak het voordeel dat ze zeer snel zich konden verplaatsen.

Soms werden de Robo-Bartenders echter gesaboteerd zodat ze drankjes gratis weggaven. Sommige grapjassen veranderden de veiligheidcodes en bestelden fictieve drankjes die een chemische reactie en een explosie verzoorzaakten.

Vooral de laatste 60 jaar was er een groeiende vraag naar de Robo-Bartenders door de dalende markteconomie, maar al snel werd duidelijk dat niet alle etablissementen echt baat hadden met een Robo-Bartender.

BronEdit

In andere talen