Wikia

Yodapedia

Rogue Group

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Rogue Group
Snowspeeder Pilot.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Alliance Army

Affiliatie:

Rebel Alliance

Bevelhebber:

Luke Skywalker

Species:

Mens

Details
Transport:

T-47 Snowspeeder

Stationering:

Hoth

Conflicten:

Battle of Hoth

Quote: "Rogue Group, use your harpoons and towcables."
-- Luke Skywalker

Rogue Group was de éénheid van Rebel Pilots die op Hoth hielpen om de Echo Base te verdedigen.

GeschiedenisEdit

Na de dood van Commander Narra bleef alleen Rogue Flight over dat door Luke Skywalker en Wedge Antilles werd omgedoopt tot Rogue Squadron. Tijdens hun verblijf op de ijsplaneet Hoth werd Rogue Group opgestart, bestaande uit de T-47 Snowspeeders en de piloten werden uitgerust als Snowspeeder Pilots.

Rogue Group trainde onder Commander Luke Skywalker tactieken van de Rogue Doctrine als Attack Pattern Delta en aanvallen met de Mo/Dk Power Harpoons om grote Walkers te strikken. Toch kende men aanvankelijk heel wat moeite om de Snowspeeders operationeel te krijgen. Toen dat eindelijk gebeurde, redde Zev Senesca al meteen het leven van Han Solo en Luke Skywalker.

Tijdens de Battle of Hoth kon Rogue Group niet meer doen dan tijd winnen. Blizzard Force zou sowieso Hoth veroveren en de tijd die de Rebel Alliance kon winnen om te evacueren was cruciaal. In het gevecht kon Rogue Group twee AT-AT Walkers vernietigen maar ook zelf kenden ze talloze slachtoffers.

SamenstellingEdit

Rogue FlightEdit

Blue SquadronEdit

Green SquadronEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki