Wikia

Rogue Shadow
RogueShadow.jpg
Specificaties
Klasse:

Yacht

Fabrikant:

Sienar Fleet Systems

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

0.5

Affiliaties
Eigenaar:

Secret Apprentice

Affiliatie:

Sith Order
Rebel Alliance

RogueShadowCockpit.jpg

Cockpit

De Rogue Shadow was het schip dat Darth Vader ter beschikking had gesteld voor zijn Secret Apprentice. Juno Eclipse was de piloot en PROXY, de droid-compagnon van Secret Apprentice, was ook aan boord tijdens de reizen.

BouwEdit

De Rogue Shadow was gebouwd in zeer geheime omstandigheden. Darth Vader had bij Sienar Fleet Systems een gelijknamig schip besteld als de Sith Infiltrator van Darth Maul. Ook van de Rogue Shadow werd slechts één exemplaar gemaakt. Alle personen die eraan hadden gewerkt, kwamen op tragische wijze om het leven in bedrijfsongevallen of gewelddadigheden zodat heel weinig mensen op de hoogte waren van het bestaan van dit schip.

De Rogue Shadow leek zowel qua vorm als qua prestaties op de Scimitar van Darth Maul. Het schip was gewapend met Laser Cannons en had een Stygian Crystal Cloaking Device aan boord. Qua snelheid was de Rogue Shadow sneller dan schepen van dezelfde grootte en ook de Deflector Shields kenden hun gelijke niet. Het schip had beschikking over een zeer geavanceerde Hyperdrive van Klasse 0.5, moderne sensoren en de snelste Sublight motoren die er waren in de Imperial Navy. Vader liet de Rogue Shadow er niet extreem anders uitzien dan het doorsnee schip in het universum.

GeschiedenisEdit

Vanaf het moment dat de Rogue Shadow werd toegewezen aan Galen Marek en Juno Eclipse werd het schip een stille getuige van een belangrijke gebeurtenis, de oprichting van de Rebel Alliance. Met de Shadow reisde Marek naar Nar Shaddaa, Raxus Prime, Felucia, Kashyyyk, Bespin en Corellia.

Juno Eclipse redde de stichters van de Rebel Alliance nadat Galen Marek zich had opgeofferd voor hen. Samen met Bail Organa ging Juno Eclipse het lichaam van PROXY ophalen op Corellia.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki