Wikia

Yodapedia

Rokrul

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Rokrul
Nelvaanian females.jpg
Locatie
Planeet:

Nelvaan

Type:

Dorp

Rokrul was een dorp op Nelvaan dat tijdens de Clone Wars sterk te lijden had onder de aanwezigheid van de Techno Union.

GeschiedenisEdit

In 19 BBY belandden Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi op Nelvaan en werden ze na het verstoren van een ritueel door de Nelvaanians van Rokrul dorp ontvangen en rondgeleid. Dit dorp werd geleid door Tuzes-Adaz. Het was Anakins cybernetische arm die ontzag wekte bij Orvos, de Nelvaanian sjamaan. Hij vertelde de legende van Holt Kazet. Obi-Wan Kenobi bleek Nelvaanese te verstaan door zijn talloze reizen aan de zijde van Qui-Gon Jinn. Orvos vertelde hoe de Great Mother haar vuur langzaam begon te doven en hoe haar verdriet de hele planeet omarmde. Omdat alle mannelijke Nelvaanians waren verdwenen, leefden er enkel ouderlingen, vrouwen en jonge Nelvaanians in Rokrul. Orvos had de komst van de ijstijd voorspeld maar deze gebeurtenissen hadden veel te snel plaatsgevonden.

De Holt Kazet legende vertelde hoe een krijger met een magische arm de Nelvaanians zou helpen in hun strijd maar uiteindelijk door zijn eigen kracht zou vernietigd worden. Anakin Skywalker werd beschouwd als de Holt Kazet en ging op avontuur. Hij ontdekte de laboratoria van de Skakoans waar de Nelvaanians werden gemuteerd tot Cyborgs. Dankzij de hulp en het begrip van Harvos, een Nelvaanian die half gemuteerd was, kon Anakin de andere Nelvaanians overtuigen om de Techno Union te verdrijven van Nelvaan. Anakin verloor zijn Prosthetic Replacement Arm tijdens het vernietigen van de reactor en doodde de Skakoans met de Force toen ze wilden ontsnappen.

Anakin keerde met de gemuteerde Nelvaanians terug naar Rokrul en na enige verbazing en aarzeling werden de gigantische mutanten aanvaard door hun familie en stamgenoten.

Leden van RokrulEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki