Wikia

Yodapedia

Roonstone

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mungo Roonstone.jpg

Roonstone

Quote: "The most valuable gem in the galaxy"
-- Governor Koong

Een Roonstone was een zeldzame en erg kostbare edelsteen die werd gevonden op de planeet Roon.

Het ontdekken van de Roonstones was lange tijd een passie voor de Baobab Merchant Fleet. Onder andere Oggem Baobab die rond 75 BBY op Roon neerstortte, was op zoek naar de Roonstones. Deze zoektocht werd in 15 BBY voortgezet door Mungo Baobab die door de vondst van deze stenen de financiële situatie van de Baobab Merchant Fleet wilde veiligstellen en een nieuwe handelsroute naar Roon openen.

Maar ook Governor Koong wilde Roonstones vinden om zijn rijkdom te vergroten. Hiervoor ging hij een alliantie aan met Admiral Terrinald Screed. Samen probeerden ze in de voetsporen van Mungo te treden en zo de stenen te vinden.

Mungo’s zoektocht bleek op niets uit te draaien totdat hij een stervende Olgun Baobab vond die hem Roonstones gaf en enkele tips naar waar deze stenen verborgen waren. Uiteindelijk bleek er een ader van Roonstones te liggen in Tawntoom's Citadel, de uitvalsbasis van Koong. Koong leed echter aan Rooz Disease en in een vlaag van waanzin schoot hij alle Roonstones naar de verdoemenis.

Mungo Baobab hield slechts één Roonstone over maar op deze steen stond een fragment van het epische gedicht Dha Werda Verda. Mungo’s ontdekking werd geëerd in de wetenschappelijke kringen maar om een nieuwe zoektocht naar Roonstones te ondernemen, kreeg Mungo hulp van zijn oude vriend Lando Calrissian. Uiteindelijk ontdekte Mungo nog meer Roonstones. In 1 ABY vervoerde hij deze onder andere van Quilken naar Sim'char'ser.

Een speciaal type Roonstone was de Kessum.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki