Wikia

Rooze

Screed beschermt zich tegen Rooze

Rooze Koong

Koong lost Rooze

Quote: "A strain of germ warfare used during the Mavvan Conflict."
-- Admiral Screed

Rooze was een biologisch wapen dat in een mum van tijd dodelijke gevolgen kon hebben voor tal van organische wizens.

GeschiedenisEdit

Rooze was een roze stof die werd gelost uit een schip en losgelaten op een planeet of een gebied ervan. Deze wolk had enorme destructieve gevolgen. Het plantleven verdween meteen en organische wezens konden geïnfecteerd raken mogelijk aan Rooze Sickness lijden. Deze ziekte werd fataal na drie dagen aangezien de drager ervan gewoon in het niets oploste.

Het Empire gebruikte Rooze ooit tijdens het Mavvan Conflict maar aangezien er evenveel Imperials als tegenstanders werden gedood door het Rooze, werd het daarna nooit meer gebruikt. In deze strijd bleek ook dat Koboks immuun waren voor Rooze.

In 15 BBY loste Governor Koong in een wanhoopsdaad om Umboo onder zijn controle te krijgen Rooze over de welstellende provincie. Niet alleen Bola Yomm maar ook Koong zelf werd aangetast door Rooze door een lek in zijn schip. Nilz Yomm moest in de Tawntoom Citadel een medicijn ontwikkelen. Bola werd gered maar voor Koong was het te laat.

Achter de SchermenEdit

  • Rooze wordt ook soms Rooz en zelfs als Roos geschreven.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki