Wikia

Yodapedia

Roron Corobb

10.906pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Roron Corobb
Corobb1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ithorian

Geslacht:

Man

Lengte:

1,90 meter

Biografie
Geboren:

55 BBY

Thuiswereld:

Ithor

Overleden:

19 BBY

Wapen:

Lightsaber (Blauw)

Affiliatie:

Jedi

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Master:

Yarael Poof

Padawan(s):

Drake Lo'gaan

Roron Corobb was een Jedi Master aan het einde van de Galactic Republic.

BiografieEdit

Zijn OpleidingEdit

Ithorian hebben van nature een sterke gevoeligheid voor de Force. Voor Roron Corobb was dat niet anders. Hij werd opgemerkt door Jedi Master Yarael Poof die hem als zijn Padawan aannam. Roron Corobb bleek al snel een begenadigd Jedi te zijn die al snel opklom tot de rang van Jedi Master.

Zijn PadawanEdit

Na zijn aanstelling als Jedi Master nam Roron de koppige, maar talentvolle Drake Lo'gaan als zijn leerling. Kort daarna braken de Clone Wars uit. Drake bewees zich in de vele veldslagen waarin hij zijn meester bijstond. Hij vergezelde hem echter niet op de missie die de dood van Roron Corobb zou betekenen.

Zijn DoodEdit

Toen de Seperatists in 19 BBY een verassingsaanval op Coruscant lanceerden, kreeg Roron Corobb, samen met Shaak Ti en Foul Moudama de taak Supreme Chancellor Palpatine te beschermen van de Seperatistische dreiging. De drie Jedi stonden verstomd wanneer General Grievous blijkbaar met het grootste gemak het bureau van de Supreme Chancellor binnenviel. Grievous nam Palpatine gevangen, en de Jedi waren op achtervolgen aangewezen.

In een adembenemende en levensgevaarlijke achtervolging doorheen Coruscant toonde Roron Corobb één van zijn verborgen kwaliteiten: de kunst genaamd Kougathu. Door hun beide monden en stembanden waren Ithorians in staat zeer lage geluiden te vormen. Roron Corobb mengde dit geluid met Force telekinese en was zo in staat een verwoestende luchtstroom te produceren.

Corobb2.jpg

Roron Corobb's speciale kracht

Dit kon Grievous echter niet tegenhouden: Grievous verraste de Jedi met zijn verbazingwekkende Lightsabertechniek en doodde Foul Moudama en Roron Cobb. Shaak Ti werd door de droid General in leven gelaten als een waarschuwing voor de Jedi.

LightsaberEdit

Roron Corobb gebruikte een vrij eenvoudige Lightsaber van 26,80 centimeter lang en 4,30 centimeter breed. Het was een Adegan Crystal met een blauwe, maar soms ook groene kleur.

Achter de schermenEdit

  • De naam Roron Corobb komt van Ron Cobb, de man die als eerste een Ithorian tekende voor de Cantina-sequentie uit 'A New Hope'.
  • Roron Corobb was één van de personages die bezoekers van de officiële Star Wars website in een aflevering van het tweede seizoen van Star Wars: Clone Wars konden stemmen. Roron Corobb werd niet door het publiek gekozen, maar werd in seizoen drie wel weer opgevist.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki