Wikia

Yodapedia

Royal Scepter of Tammuz-an

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Royal Scepter.jpg

Royal Scepter

IG-88 droids.jpg

IG-88 met de Royal Scepter

De Royal Scepter of Tammuz-an was een ornamenteel wapen dat de rechtmatige leider van Tammuz-an aanduidde.

GeschiedenisEdit

De Scepter was een gele bol aan het uiteinde van een staaf. Naast zijn ornamentele functie was de Scepter ook een energiewapen dat energie- en lichtgolven kon afvuren met eenvoudige bewegingen van de drager van de Scepter.

In 15 BBY wou Zatec-Cha de macht grijpen op Tammuz-an. Sollag had echter de Royal Scepter kunnen bemachtigen en was op zoek naar de rechtmatige Crown Prince of Tammuz-an, Mon Julpa. Julpa was gedrogeerd door Zatec-Cha maar toen Sollag hem de Scepter op Tyne's Horky overhandigde, herinnerde Julpa zich alles wat er was gebeurd. Hij vond dat het hoog tijd was om terug te keren naar Tammuz-an om zijn rechtmatige troon op te eisen.

De scepter moest worden gepresenteerd voor de zonsopgang tijdens de equinox aan de Keeper of the Tower. Een duel tussen de manschappen van Zatec-Cha en de vrienden van Mon Julpa mondde uit op een ware race tegen de tijd. Net op het juiste moment kreeg Julpa de scepter in zijn bezit en kon hij zijn positie als leider van Tammuz-an bevestigen. Hij benoemde Jann Tosh en Jessica Meade tot zijn persoonlijke helpers in de Tammuz-an Space Navy.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki