Wikia

Yodapedia

Ruusan

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ruusan
Ruusan.jpg
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Teraab Sector

Stelsel:

Hoth's Brand System

Sterren:

Hoth's Brand
Petja

Manen:

3

Omlooptijd:

321 dagen

Rotatietijd:

23 uur

Fysisch
Diameter:

21.000 km

Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Bossen
Velden
Woestijn

Maatschappelijk
Inheems:

Bouncers (60%)
Ruusanians (25%)

Kolonisten:

Mensen (10%)

Taal:

Basic

Populatie:

30.000

Hoofdstad:

Olmondo

Bezienswaardig:

Valley of the Jedi

Ruusan Three Sisters.jpg

Ruusan met zijn manen

Valley Jedi.jpg

Valley of the Jedi

Ruusan was een planeet in de Mid Rim die het slachtoffer werd van de Ruusan Campaign, een conflict tussen de Jedi Order en de Sith in 1.000 BBY. De planeet gaf zijn naam aan de Ruusan Reformation.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Ruusan was ooit een idyllische groene planeet in het Hoth's Brand System met drie manen, de Three Sisters genaamd waarvan er één simpelweg Ruusan Moon heette. Ruusan had een gematigd klimaat waarin de Bouncers leefden, een species dat telepathische gaven had. Ruusan lag vrij afgezonderd nabij enkele nebulae.

GeschiedenisEdit

Ruusan werd voor het eerst bevolkt door het Mining Guild in 2.200 BBY dat de Teraab Sector koloniseerde. De grondstoffen ertsen van op Ruusan bleken echter veel minder belangrijk dan deze van bijvoorbeeld Pesmenben IV en Tyne's Horky.

Rond 1.000 BBY zou Ruusan een enorme verandering beleven. De enige bewoners destijds waren vluchtelingen. Maar Ruusan werd het centrum van de Ruusan Campaign, een reeks van vreselijke veldslagen tussen de Jedi Order en de Sith. Door deze gevechten werd Ruusan verwoest. De Bouncers konden met hun gaven eerst nog de pijn van gewonden verzachten maar na verloop van tijd stierven deze wezens gewoon uit. De bossen en velden van Ruusan geraakten helemaal uitgeput en vernietigd waardoor de fauna geen leefwereld meer had.

De Sith Brotherhood of Darkness van Lord Kaan vocht tegen het Army of Light van Lord Hoth. De gevechten waren hopeloos aan beide kanten en uiteindelijk leek het erop alsof de Sith zouden verslagen worden. Een Sith Thought Bomb maaide echter zowel de Sith als de Jedi van de kaart zodat alle strijders sneuvelden op Ruusan.

Padawan Johun Othone stelde voor om een memorial te maken op Ruusan voor de gesneuvelde Jedi en hoewel de Galactic Senate akkoord ging, weigerde de Jedi High Council hieraan mee te werken omdat ze vreesden dat dit schrijn ook aanhangers van de Dark Side kon aantrekken. Othone ging toch door met zijn plan en liet het monumentale Valley of the Jedi bouwen, een bouwwerk van twee kilometer in diameter met uitgehouwde Jedi beelden.

De Jedi High Council wilde geen Jedi als wachter plaatsen en hoopte dat het schrijn snel zou vergeten worden. Na tien jaar was dit effectief het geval en de Valley of the Jedi verdween in de vergetelheid totdat Jerec de vallei ontdekte. Ruusan bleef zijn naam behouden maar de planeet werd maar heel zelden bezocht. Tijdens de Clone Wars werd Skytop Station nabij Ruusan gebouwd, een spionagebasis van de CIS.

In 11 BBY herontdekte smokkelaar Jerg de vallei voor het eerst en bouwde hij Forth Nowhere nabij de ruïnes van Olmondo. Zo’n tien jaar later werden ze gevolgd door Rebellen aanhangers van op Sulon.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki