Wikia

Yodapedia

Ruwee Naberrie

10.906pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ruwee Naberrie
Ruwee.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,73 meter

Haarkleur:

Donkerbruin

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

77 BBY

Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Architect
Professor
Voormalig President van het Refugee Relief Movement

Affiliatie:

Naboo

Relaties
Moeder:

Winama Naberrie

Partner:

Jobal Naberrie

Kinderen:

Sola Naberrie
Padmé Naberrie

Quote: "Now tell me, son. How serious is this thing? How much danger is my daughter really in?"
-- Ruwee Naberrie

Ruwee Naberrie was de vader van Padmé Amidala en eigenlijk dus de grootvader van Luke en Leia.

BiografieEdit

Ruwee Naberrie werd in een bergdorp op Naboo geboren als de zoon van Winama en haar echtgenoot. Reeds op jonge leeftijd kreeg Ruwee de traditionele waarden van de Naboo mee en zo vervoegde hij op 10-jarige leeftijd de Refugee Relief Movement om volkeren met problemen te huisvesten.

Later werd Ruwee President van het RRM. In zijn functie sprak hij de Galactic Senate toe waar hij pleitte voor hulp te sturen naar Sev Tok dat erg was getroffen door aardbevingen. Deze oproep ontroerde verschillende Senators waaronder Onaconda Farr van Rodia. Hij speelde een belangrijke rol om uiteindelijk hulp naar deze planeet te sturen en dit betekende het begin van een vriendschap met Farr. Na zijn terugkeer van het vele reizen trouwde hij op 26-jarige leeftijd met Jobal waarmee hij samen een nieuw dorp inrichtte in de bergen van Naboo. Ruwee legde zich toe op de infrastructuur en Jobal op de organisatie van het dagelijkse leven. In die periode werd zijn echtgenote zwanger van twee dochters: Sola en Padmé.

Alhoewel het de bedoeling was om hun dochters te laten opgroeien in een rurale omgeving, veranderden hun plannen toen Padmé op jonge leeftijd deelnam aan een politieke geschiktheidtest. Zij scoorde zo hoog dat het gezin besloot om te verhuizen naar Theed en Padmé's potentieel daar te laten ontwikkelen. De Naberries verhuisden naar een groot huis in het centrum van de stad. Ruwee - eveneens een gerespecteerd filosoof en academicus - kreeg snel een aanbieding van de University of Theed om er te gaan doctoreren.

Ruwee en Jobal zagen hun dochters opgroeien en bij Padmé ging dit heel snel, want op 7-jarige leeftijd trad zij in de voetsporen van haar vader door zich aan te sluiten bij het Refugee Relief Movement. Haar verdere uiterst succesvolle politieke carrière maakte Ruwee vooral ongerust. Onder haar leiderschap werd Naboo ingenomen door de Trade Federation (Ruwee en Jobal werden toen even gevangengenomen) en als Senator was Padmé geregeld het doelwit van aanslagen.

Ruwee onderhield nauwe contacten met de opvolgster van zijn dochter,Queen Jamillia, om zo het laatste nieuws van op Coruscant te vernemen. Net voor de Clone Wars bezocht Ruwee Queen Jamillia. Hij vroeg haar wanneer de kans zich zou voordoen om Padmé voorgoed te laten terugkeren naar Naboo en om haar niet langer te belasten met politieke problemen.

Anakin Ruwee.jpg

Ruwee Naberrie aan tafel

Niet veel later bracht zijn jongste dochter een bezoek aan haar familie met een jonge Jedi in haar gezelschap in 22 BBY. Ruwee herkende de warme gevoelens die Anakin voor zijn dochter koesterde en had - alhoewel het leven van zijn dochter in gevaar was - vertrouwen in hem. Uiteraard kon ook hij niet voorkomen wat er uiteindelijk met Anakin en Padmé zou gebeuren.

Officieel luidde het dat Padmé werd gedood door de Jedi, maar aangezien Yoda, Obi-Wan en Bail Organa het lichaam van de voormalige Queen afleverden op Naboo was de kans groot dat Ruwee een meer waarheidsgetrouwe versie van het verhaal te horen kreeg. Padmé leek tijdens haar begrafenis met opzet nog steeds zwanger (volgens de tradities van Naboo werd er verder geen onderzoek uitgevoerd naar het vadersschap). Wat er na het overlijden van zijn dochter gebeurde van de opa van Luke en Leia is niet geweten.

Achter de schermenEdit

  • In 'Episode II' werd Ruwee Naberrie geknipt uit de film omdat de scène met Padmé's familie het verhaal deed vertragen. Deze scène staat wel op de dvd en de VHS.
  • Ruwee werd gespeeld door de Australische acteur Graeme Blundell.

VerschijningEdit

BronEdit

Interne LinkEdit

Around Wikia's network

Random Wiki