Wikia

Rycar Ryjerd
Rycar Ryjerd.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Human Bimm

Geslacht:

Man

Lengte:

+/- 1,00 meter

Haarkleur:

Lichtbruin

Biografie
Functie:

Smokkelaar
Handelaar

Vervoer:

Tower
Blaze of Glory

Relaties
Kinderen:

Rayc Ryjerd

Rycar1.jpg

Rycar en een onbekende belager

Rycar Ryjerd was een Bimm smokkelaar en handelaar die in 0 BBY in Chalmun’s Cantina aanwezig was toen Han Solo voor het eerst kennismaakte met Luke Skywalker.

BiografieEdit

Rycar Ryjerd was een ervaren Bimm smokkelaar die niemand vertrouwde maar langs de andere kant met iedereen zaken deed. Rycar was een gehaaide zakenman en een goede onderhandelaar. Hij had een zoon genaamd Rayc. Rycar smokkelde voornamelijk wapens van schepen en was eveneens actief als instructeur voor beginnende smokkelaars. Rycar kon communiceren in Jawaese.

Rycar was een gezocht persoon als één van de topsmokkelaars in het Tatoo System. Hij had de reputatie om gevaarlijke missies aan te nemen die niemand anders durfde te aanvaarden. Veel bewoner van Tatooine vonden Rycar suïcidaal of psychotisch door de talloze risico’s die hij durfde nemen. Een tijdlang had Rycar een geheime basis in een asteroïde in het Obana Asteroid Belt. Rond die periode had Rycar een lijfwacht in dienst genaamd Shud Haloo en vloog hij in Blaze of Glory, een aangepaste YT-1930 Freighter. Een ander schip dat Rycar gebruikte heette de Tower en was een aangepaste YT-1300 Stock Light Freighter. In dit schip vloog Rycar met drie andere Bimms.

Rycar was ook een tijdlang de partner van Nabrun Leids. Nadat ze hun samenwerking opzegden, werden de twee rivalen maar zonder met elkaar in de clinch te gaan. Ze trokken nog vaak met elkaar op in cantinas. Rycar was ook regelmatig in dienst van Jabba the Hutt waarvoor hij goederen smokkelde tussen Nar Shaddaa en Tatooine.

In 0 BBY praatte Rycar met Hrchek Kal Fas in Chalmun’s Cantina. Rycar was bekend om zijn leuke verhalen en moppen die hij kon vertellen met veel gevoel voor humor. Niet lang daarna werd hij achternagezeten door een grote alien met steltbenen maar Rycar kon ontsnappen in de straten van Mos Eisley door tussen de benen van de alien te glippen.

In 3 ABY was hij één van de deelnemers in een race nabij het Novaldek Beacon waarbij Black Sun nieuwe smokkelaars zocht.

Achter de SchermenEdit

  • Rycar werd gespeeld door Marcus Powell
  • Rycar’s nickname op de set was ‘Flash Gordon Midget’.
  • Rycar’s deleted scene werd opgevist voor de Holiday Special

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki