Wikia

Yodapedia

Ryoo Naberrie

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ryoo Naberrie
Ryoo begrafenis.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,17 meter (in 22 BBY)

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

28 BBY

Thuiswereld:

Naboo

Relaties
Vader:

Darred Janren

Moeder:

Sola Naberrie

Ryoo Pooja.jpg

Ryoo & Pooja aan het huis van hun grootouders

Quote: "Ryoo! Pooja!"
-- Padmé Amidala

Ryoo Naberrie was de oudste dochter van Sola Naberrie en de oudste nicht van Padmé Amidala.

BiografieEdit

Ryoo werd in 28 BBY geboren als dochter van Darred Janren en Sola Naberrie. Ze werd genoemd naar Ryoo Thule, de grootmoeder aan moeders kant van Sola. Ryoo was ook de naam van een blauwgele bloem. Toen Ryoo twee jaar oud was, werd haar zus Pooja geboren.

Ryoo stond bekend als een temperamentvol kind dat niet aarzelde om haar gevoelens te uiten. Dat gebeurde onder andere toen ze op school Futhork kaligrafie moest leren. Ryoo beleefde tot groot jolijt van haar moeder vele imaginaire avonturen met haar Voorpak die Sanani noemde. Het diertje liet zelfs toe dat Ryoo het kledij gaf.

Sola en Darred woonden in hetzelfde district op Theed als de grootouders van Ryoo dus gingen ze regelmatig op visite. Ook bij vrienden als Jev Narran gingen de kinderen regelmatig spelen.

In 22 BBY waren Ryoo en Pooja op bezoek bij hun grootouders toen hun tante Padmé op bezoek kwam met R2-D2 en Anakin Skywalker. De kinderen waren uitgelaten toen ze R2-D2 terugzagen.

In 19 BBY was Ryoo aanwezig op de begrafenis van Padmé in Theed. Wat er daarna met Ryoo gebeurde, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki