Wikia

Yodapedia

S'ybll

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
S'ybll
Sybll.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mind Witch

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin
Grijs

Biografie
Overleden:

4 ABY

Mind Witch.jpg

S'ybll haar ware gedaante

Quote: "I’m a Mind Witch! I was ancient when these ruins were new!"
-- S'ybll

S'ybll was een Mind Witch die in 0 ABY Luke Skywalker als prooi in het vizier had.

BiografieEdit

S'ybll was als Mind Witch verplicht om de levensenergie van andere wezens leeg te zuigen om zichzelf in leven te houden. S’ybll was een zeer oud persoon en in realiteit zag ze eruit als een oude vrouw. S’ybll deed zich echter voor als een mooie, jonge vrouw om nietsvermoedende bezoekers te lokken.

Toen de Millennium Falcon na de evacuatie van Yavin 4 op S’yblls planeet, Seidhkona, belandde, was het Luke Skywalker die met haar in aanraking kwam. Han Solo vond de planeet waarop ze waren geland veel te idyllisch om verlaten te zijn en daarom ging Luke op verkenningstocht.

S’ybll lokte Luke met verschillende hallucinaties uit zijn verleden. Zo projecteerde ze Tanith Shire op zichzelf en liet Luke Tanith komen redden. S’ybll loog tegen Luke dat de atmosfeer op haar planeet vaak hallucinaties teweegbracht bij bezoekers. Toen Luke met haar meeging, zag hij overal lege Stormtrooper pantsers staan die S’ybll plaatste om bezoekers af te schrikken. Toen Luke later de Lambda-class Shuttle zag, concludeerde hij dat het schip niet gecrasht was maar dat een gevaar van binnenuit de schade had veroorzaakt. Daarom vroeg S’ybll aan Luke om haar te beschermen op de planeet.

Vervolgens liet ze Kalgrath achter Luke aanhollen. Tijdens deze achtervolging tuimelde Luke van een rots en op aanraden van Ben Kenobi moest Luke S’ybll beschermen. Maar toen Luke weer wakker werd door C-3PO’s oproep, merkte hij dat S’ybll een oude vrouw was die zijn levensenergie wou. Als laatste troef projecteerde ze Darth Vader maar Luke besefte ondertussen wat er gaande was. Toen S’ybll de ruïnes deed instorten, kon Luke vluchten en ontsnappen met de Millennium Falcon.

Later zou Luke S’ybll opnieuw confronteren op Tarnoonga. R2-D2 bevestigde dat S’ybll in deze confrontatie het leven liet.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki