Wikia

Yodapedia

S-130 Shelter Speeder

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

S-130 Shelter Speeder
Naboo Scout Carrier.jpg
Product
Model:

S-130

Klasse:

Airspeeder

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Prijs:

41.000 credits (nieuw)
26.000 credits (gebruikt)

Specificaties
Afmeting:

27,00 meter

Snelheid:

280 km/h

Bemanning:

2

Passagiers:

4 onderzoekers
2 patiënten

Vracht:

10.000 kg

Voorraad:

1 week

De S-130 Shelter Speeder was een Airspeeder die ontwikkeld was door SoroSuub Corporation. Op Naboo stonden deze voertuigen bekend als Scout Carriers.

BouwEdit

De S-130 was een typisch transportvoertuig dat door het universum werd gebruikt als mobiel medisch centrum of als basis voor onderzoeken in gevaarlijke omgevingen. Aan boord bevond zich uitgebreide sensorapparatuur, welke in staat was om zelfs kleine hoeveelheden van gevaarlijke stoffen te detecteren. Binnen in het voertuig was met veilig van de gevaren van straling en schadelijke stoffen. Tevens was het schip uitgerust met HazMat Gear.

De S-130 bevatte een grote rechtopstaande cockpit waardoor de piloot een uitstekend gezichtsveld had. Aan de twee zijwaartse onderdelen, bevonden zich ook doorschijnende koepels. De S-130 was bewapend met twee Blaster Cannons en landde via een heel hoog landingsgestel. De Blasters waren geplaatst op de locatie waar de sensor waren geïnstalleerd door naar giftige stoffen speurden.

In 22 BBY trokken Jar Jar Binks en Padmé Amidala naar de Eastern Swamps met een S-130 om de aanwezigheid van de CIS Droids te bekijken. Op Naboo waren deze Speeders als Scout Carriers bekend. Ze werden ter plaatse gefabriceerd door het Theed Palace Space Vessel Engineering Corps. Anakin Skywalker en Padmé Amidala gebruikten een S-130 om naar Lake Paonga te reizen toen er geruchten heersten over onrust bij de Gungans.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki