Wikia

Yodapedia

S-Foils

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
X-Wings.jpg

X-Wings met S-Foils geopend

Quote: "Lock S-Foils in attack position."
-- Garven Dreis – Red Leader

S-Foils, ook bekend als Strike Foils of Stability Foils, waren beweegbare vleugels aan schepen.

UitzichtEdit

De S-Foils zaten meestal dichtgeklapt aan de flank van een ruimteschip, vaak bij starfighters. Deze vleugels waren ook regelmatig voorzien van Laser Cannons of andere bewapening.

FunctieEdit

HitteEdit

Het openen van S-Foils kon het verspreiden van hitte als functie hebben. Deze S-Foils hadden radiators waardoor ze overbodige hitte konden afstoten. Deze kwamen onder andere voor bij enkele Starfighters ten tijde van de Clone Wars.

StabiliteitEdit

Vooral bij Shuttles werden S-Foils gebruikt om de stabiliteit te verbeteren tijdens de vlucht. Terwijl de Shuttle landde of stilstond, waren de S-Foils dichtgeklapt.

AanvalskrachtEdit

Een laatste functie van S-Foils was het verbeteren van de aanvalskracht. Ingenieurs ontdekten dat S-Foils ook deze functie konden vervullen wanneer wapens op een bepaalde plaats werden geplaatst. De X-Wing Starfighter en B-Wing Starfighter waren schoolvoorbeelden van waar de S-Foils werden gebruikt voor offensieve kracht. Bij sommige modellen konden de wapens aan de S-Foils zelfs niet vuren alvorens de S-Foils in aanvalspositie waren gezet.

Schepen met S-FoilsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki