Wikia

Yodapedia

S40K Phoenix Hawk-class Light Pinnace

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
S40K Phoenix Hawk-class Light Pinnace
Phoenix Hawk.jpg
Product
Model:

S40K Phoenix Hawk-class

Klasse:

Pinnace

Fabrikant:

Kuat Systems Engineering

Prijs:

112.000 credits
22.500 credits gebruikt

Specificaties
Afmeting:

19,20 meter

Snelheid:

max. 750 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

1 of 2

Passagiers:

4

Vracht:

2 ton

Voorraad:

2 maanden

De S40K Phoenix Hawk-class Light Pinnace was een Starfighter die was ontwikkeld door Kuat Systems Engineering.

GeschiedenisEdit

De Phoenix Hawk was één van de eerste Starfighters die werd ontworpen door Kuat Systems Engineering. Ontworpen als een betaalbare transport met minimale laadcapaciteit en sterke verdediging werd het schip maar in een klein gebied ingezet. Er waren zo veel eigenschappen vanaf gehaald door de KSE's ontwerpers, dat het schip voor het grootste deel werd genegeerd door rijke piloten en koopmannen. De Phoenix Hawk-class leek veel op de Firespray-31 Patrol Craft, maar de Phoenix Hawk leek vooral onaantrekkelijk en onhandig.

Het grootste gebrek van de S40K was de krappe leefruimte. Hoewel er werd gezegd dat er 6 personen in konden leven, waren de faciliteiten van het schip nauwelijks genoeg om de helft te vervoeren. Bemanning en passagiers zaten op elkaars lip in kleine kamers en stapelbedden moesten worden gedeeld als de volle capaciteit was bemand. De hoogte van een S40K was normaal 1.83 meter dat van het interieur een nachtmerrie maakte. Tot overmaat van ramp waren de verfrissingsfaciliteiten oncomfortabel en gevoelig voor storingen op ongelegen tijden, tenzij er systemen waren vervangen door niet-standaard onderdelen.

Ondanks de nadelen slaagde de S40K op het gebied van defensieve en offensieve capaciteiten. Al was het schip langzaam en was het ploeteren tijden een vlucht, het had krachtige schilden en goede wapens. Wanneer de Phoenix Hawk werd bestuurd door een ervaren piloot, bereikte het een enorme doelgroep waaronder Bounty Hunters, huurlingen en paramilitaire eenheden die niet naar de voorzieningen keken maar meer geïnteresseerd waren in de toepassing van bruut geweld. Al was de Phoenix Hawk een algemeen gezicht in de Galaxy, het bleef elk voorbijgaand decennium onduidelijk.

S40K Phoenix Hawk-class werd voor het eerst op de markt gebracht tijdens de laatste jaren van de Republic. De verkoopcijfers waren stabiel maar laag tijdens het Empire. Toen Kuat Systems Engineering werd opgenomen in Kuat Drive Yards werd de serie stopgezet. De S40K was een vrij vaak gezien schip in de laatste jaren van de Republic maar tijdens de New Order was het al een obscuur model geworden.

BronnenEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki