Wikia

SLD-26 Planetary Shield Generator
SLD-26.jpg
Product
Model:

SLD-26 Planetary Shield Generator

Fabrikant:

CoMar Weapons

Specificaties
Formaat:

120 meter; 60 meter (schijf)

Functies
Gebruik:

Galactic Empire

Taken:

Deflector Shield genereren

Gebruikers:

Galactic Empire

Landing Platform.jpg

Landing Platform met SLD-26 in de verte

Quote: "Oh, I’m afraid the Deflector Shield will be quite operational when your friends arrive ..."
-- Palpatine

De CoMar SLD-26 Planetary Shield Generator was een Shield Generator die een massief schield kon genereren dat een kleine maan of een ruimtestation volledig kon beschermen.

Bouw & UitzichtEdit

CoMar Weapons was de fabrikant van de gigantische SLD-26 Generator. Dit model was eigenlijk een toren met bovenaan een enorme schijf waaruit acht Shield Projectors via een zender het Deflector Shield konden projecteren in de ruimte rondom een object ter grootte van een kleine maan. Dit schild was zo sterk dat er geen enkel object kon door passeren en schoten makkelijk werden tegengehouden. Bovendien was het schild onzichtbaar wat misleidend kon werken uiteraard.

De energie die nodig was om de SLD-26 te laten draaien, waren immens. Het personeel van deze technologie was het gewoon om in de buurt van deze gevaarlijke technologie te werken. Eén van de problemen die moest in de gaten worden gehouden was de mogelijke oververhitting van de generator.

Endor Shield GeneratorEdit

In 4 ABY had het Galactic Empire een SLD-26 gebouwd op Endor om de Death Star II te beschermen. Nadat men Endor was gaan verkennen, bedacht General Brashen drie locaties om de SLD te bouwen. General Brenn Tantor koos één van deze locaties uit. Deze locatie bevond zich ten Noordoosten van Bright Tree Village. Toen de Ewoks ten strijde trokken tegen de bouw van deze onbekende constructie, drukte het Empire deze opstand neer, wat hen zuur te staan zou komen.

De SLD-26 was slechts een tijdelijke constructie. De toren zelf stond gescheiden opgesteld van de Shield Generator Bunker waar de SLD-26 werd bestuurd. Deze bunker bevond zich ondergronds en een achteruitingang bevond zich ten Zuiden van de SLD, net als een groot Imperial Landing Platform. Dit ondergronds complex omvatte maar liefst een gebied van 70 km in diameter.

De verdediging van het Imperial Garrison op Endor stond onder leiding van Colonel Dyer, bijgestaan door Commander Igar en Major Hewex. Hun crew werkte dag en nacht omdat Palpatine had geëist dat de Death Star II permanent onder bescherming stond van de SLD-26.

SLD-26 boem.jpg

De SLD-26 explodeert

Dankzij de steun van de Ewoks van Bright Tree Village bereikte het Endor Strike Team van de Rebel Alliance het Imperial Landing Platform. De Ewoks kenden echter een nooduitgang van de Shield Generator Bunker. Ondanks deze slimme zet, werden de Rebellen in de val gelokt door het Galactic Empire.

Nabij de Death Star II voelde de Rebel Fleet de impact van het operationele schild. Dit schild verstoorde zelfs de sensors van de starfighters zodat het levensgevaarlijk werd om niet tegen het schild te pletter te slagen. De Rebellen moesten zich hergroeperen en de aanval reorganiseren totdat Han Solo de SLD-26 had opgeblazen.

In de Battle of Endor kregen de Rebellen en de Ewoks de overhand en met een list lokte Solo het personeel uit de Shield Generator Bunker. Met 7-PrG Proton Grenades blies Solo de bunker en het complex op zodat de reactor te heet werd en een enorme explosie veroorzaakte. De Rebel Fleet kon nu de Death Star II van nabij naderen om in het complex door te dringen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki