Wikia

Yodapedia

SP-4 Analysis Droid

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

SP-4 Analysis Droid
SP-4.jpg
Product
Model:

SP-4 Analysis Droid

Klasse:

Klasse 1

Fabrikant:

Cybot Galactica

Prijs:

3.100 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,46 meter

Functies
Taken:

Analyse

Affiliatie:

Jedi Order

JN-66 SP-4.jpg

JN-66 & SP-4 in de Jedi Temple

Quote: "Markings cannot be identified. As you can see on your screen, subject weapon does not exist in any known culture"
-- SP-4

De SP-4 Analysis Droid was een Klasse 1 Droid die onder andere werd gebruikt in de Jedi Temple op Coruscant.

Bouw & UitzichtEdit

Cybot Galactica bouwde met de SP-4 en de JN-66 Analysis Droid, twee Droids die op elkaar waren afgestemd en vaak in tandem werkten. Onderdelen van de PK-Series Worker Droid werden gebruikt voor de SP-4. De SP-4 was eigenlijk alleen te onderscheiden van de PK-4 aan het hoofd dat er anders uitzag.

De SP-4 was eveneens 1,46 meter groot en bezat twee armen en twee korte benen waardoor de Droid niet heel snel kon bewegen. De SP-4 bezat twee hele grote Photoreceptors en aan het uiteinde van een uitsteeksel bevond zich de Vocabulator. Dat uitsteeksel leek op het spraakorgaan van de Pa'lowick. Mogelijk bevond dus een Pa'lowick zich onder de ontwerpers van de SP-4. Op het hoofd had de SP-7 een reeks van 7 scherpe antennes staan. Hierdoor kon hij zonder problemen gelinkte bibliotheken en databanken raadplegen van op afstand.

De SP-4 was ontwikkeld om de afbraak van empirische informatie te analyseren. De SP-4 was vooral gespecialiseerd in het trekken van conclusies uit stoffen en materiaal dat was geanalyseerd door de JN-66. Bij de politie werden veel SP-4 Droids gebruikt om dingen te analyseren als het schietpatroon van de wapens, de weersomstandigheden bij het moment van de dood, biologische veranderingen bij het slachtoffer en geometrische berekeningen waarbij de dader kon worden aangeduid. Tegenstanders van de SP-4 meenden dat de Droids niet in staat waren om echte misdaadzaken op te lossen.

GeschiedenisEdit

In 22 BBY hielp een SP-4 Obi-Wan Kenobi om een Kamino Saberdart te identificeren. Ondanks al hun kennis – volgens hen bezaten ze 80% van alle gekende feiten in het universum – konden ze de herkomst ervan niet achterhalen. Dexter Jettster kon dit wel aan de hand van zijn ervaringen op Subterrel.

Achter de SchermenEdit

  • De SP-4 verscheen in een Deleted Scene van ‘Attack of the Clones’

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki