Wikia

Yodapedia

SRT Autonomous Short-Range Transport

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
SRT Autonomous Short-Range Transport
SRT1.jpg
Product
Model:

SRT Autonomous Short-Range Transport

Klasse:

Klasse 5

Ontwerp:

Baktoid Combat Automata

Fabrikant:

Baktoid Combat Automata

Specificaties
Hoogte:

2,75 meter

Functies
Taken:

Vrachtvervoer

Quote: "It’s a nightmare!"
-- See Threepio

De SRT Autonomous Short-Range Transport was een grote Klasse 5 Droid die voornamelijk in de industriële sector werd ingezet.

Uitzicht & BouwEdit

SRT stond voor Short-Range Transport. Eigenlijk was de SRT een mobiel en intelligent Repulsorlift platform of een beweeglijke Binary Loadlifter. Eén van de bekendste modellen SRT’s werd gemaakt door Baktoid Combat Automata in de talloze Droid Factories zoals op Geonosis.

De SRT was een Droid die opereerde via Repulsorlifts en daardoor erg beweeglijk en snel was. De SRT op Geonosis was uitgerust met een groot hoofd met twee kleine rode Photoreceptors en sensors. De SRT had twee paar armen. Het eerste paar gebruikte de SRT voor kleinere lasten of om controlepanelen te bedienen. Het tweede en onderste paar werd meestal gebruikt om zware vrachten te dragen en mee te voeren.

De SRT was niet echt een intelligente Droid maar ze konden wel tien maal hun eigen gewicht dragen. SRT’s communiceerden in Droidspeak maar stonden voortdurend in contact met de computers van de fabrieken zodat ze alle bevelen en noden meteen konden opvolgen.

TakenEdit

SRT.jpg

SRT Droid op Geonosis

De SRT was bedoeld voor zware handenarbeid in fabrieken en werkplaatsen. De Droids bleven voortdurend operationeel en binnen het jaar zaten de meeste exemplaren doorheen hun originele componenten heen. In de fabrieken droegen deze Droids allerlei materiaal van de ene locatie naar de andere. SRT’s fungeerden ook vaak als opzichters in de fabrieken omdat ze op de hoogte waren via de computers wat er allemaal moest gebeuren en omdat ze nu eenmaal voortdurend aanwezig waren. Ze vlogen doorheen alle niveau’s van de fabrieken om lopende banden in de gaten te houden zodat geen enkele vertraging of probleem zich kon voordoen in de productiefase. Dit was dan ook hun enige bekommernis. Redeneren of argumenteren tegen deze Droids had geen enkele zin.

Op bepaalde werelden met veel fabrieken en industrieën waren SRT’s schering en inslag en zag men hen geregeld in het luchtruim vliegen. Dit maakte van de SRT echter een uitstekend smokkeltransport. Vaak laadde misdadigers wapens of Spice op een nietsvermoedende SRT die de vracht naar de bestemming bracht. Deze Droids werden immers zelden of nooit gecontroleerd door veiligheidsmensen.

ModellenEdit

SRT Droids werden ook door andere bedrijven gemaakt. Het model van Publictechnic bevatte een groot vat in plaats van grijparmen en werd verkocht aan bouwbedrijven. Go-Corp/Utilitech verkocht ook SRT’s met een gesloten vat. Deze SRT’s vonden dan weer werk als afvalophalers.

GeschiedenisEdit

In 22 BBY bevonden zich ook SRT Droids in de Droid Factory op Geonosis. C-3PO viel in een afgrond en kwam terecht op een pallet van een SRT Droid. Deze loste Threepio waardoor hij in de nabijheid kwam van een productielijn van B1 Battle Droids.

Tijdens de Clone Wars smokkelden ARC Troopers zichzelf op een groep SRT Droids langs de linies van de CIS tijdens de Battle of Byblos.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki