Wikia

Yodapedia

Saak'ak

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Saak'ak
Lucrehulk.jpg
Specificaties
Model:

Lucrehulk-class LH-3210

Klasse:

Battleship

Fabrikant:

Hoersch-Kessel Drive, Inc.

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

Captain Daultay Dofine

Affiliatie:

Trade Federation

Lucrehulk bridge.jpg

Brug van de Saak'ak

Quote: "With all due respect, the Ambassadors for the Supreme Chancellor wish to board immediately."
-- Captain Madakor

De Saak'ak (of Profiteer in Basic) was het vlagschip van de Trade Federation tijdens de Invasion of Naboo.

SpecificatiesEdit

De Saak'ak was één van de talloze aangepaste Lucrehulk-class LH-3210 Cargo Haulers die Naboo omsingelde in 32 BBY. Rond die periode fungeerde het als vlaggenschip van de Trade Federation met Captain Daultay Dofine officieel als bevelhebber. De Saak'ak vervoerde echter ook de leiders van de Trade Federation als Nute Gunray en Rune Haako. Vanuit de Saak'ak communiceerden Nute Gunray en Rune Haako ook met Darth Sidious.

De Saak'ak was het schip waarin de Radiant VII landde toen Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi naar Naboo werden gestuurd om dit conflict op te lossen. Net als alle Lucrehulk-class Cargo Haulers was de Saak'ak vroeger een vrachtschip geweest. In de Saak'ak werd de Radiant VII opgeblazen en waren de Jedi getuige van een plot van de Trade Federation om Naboo te bezetten. Jinn en Kenobi verschansten zich aan boord van één van de talloze C-9979 Landers om op Naboo te landen.

Nadat Naboo was bezet, bleef er slechts een Droid Control Ship over om de Battle Droids te controleren. De Saak'ak vertrok samen met de andere schepen en Dofine werd Captain van het Droid Control Ship. Wat er daarna met het schip gebeurde, was niet geweten. Mogelijk diende het de CIS tijdens de Clone Wars.

Bekende crewEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki