Wikia

Sabine Wren
Sabine Wren3
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens
Mandalorian

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,70 meter
52 kilogram

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

21 BBY

Thuiswereld:

Krownest

Bijnaam:

Specter 5

Functie:

Kunstenares
Rebel Alliance activiste

Wapen:

WESTAR-35 Blaster Pistols
Darksaber

Vervoer:

Ghost

Affiliatie:

Specter Cell
Phoenix Rebel Cell

Relaties
Vader:

Alrich Wren

Moeder:

Ursa Wren

Sabine Wren

Sabine Wren

Sabine Wren

Sabine in actie

Quote: "This is gonna be fun. Very fun."
-- Sabine Wren

Sabine Wren was een vrouwelijke Mandalorian die behoorde tot de bemanning van de Ghost in de beginjaren van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Jeugd op MandaloreEdit

Sabine Wren werd in 21 BBY geboren op Mandalore in Clan Wren, House Vizsla. Sabine haar moeder was lid van Death Watch in de woelige periode uit de geschiedenis van Mandalore met het Shadow Collective en de tussenkomst van de Republic. Sabine werd opgeleid als een Mandalorian met het kenmerkende armor.

Tijdens het Galactic Empire vervoegde Sabine de Academy op Mandalore waar ze bevriend geraakte met Ketsu Onyo. Omdat Sabine zich al snel niet langer kon vinden in de idealen van het Empire besloot ze om samen met Ketsu de Academy te verlaten met de hulp van Wookiees waardoor ze vond dat ze hen wat schuldig was. Daarna werden de vriendinnen bounty hunters en droomden ze om voor Black Sun te werken, maar Ketsu liet Sabine voor dood achter en hun wegen scheidden. Omdat Sabine de Academy had verlaten, bracht dit schande aan de Clan Wren. Ursa Wren, Sabine's moeder, sloot zich daardoor aan bij het Empire.

Specter CellEdit

Sabine werd een wapen- en explosievenexpert. Ze was bijzonder kunstzinnig aangelegd en zeer onafhankelijk qua karakter. Haar specialiteit was art met graffiti waardoor ze vaak kleine spuitbussen bij zich had om haar favoriete symbool, de Starbird te tekenen. Sabine was ook geïnteresseerd in mode en kunst. Zo decoreerde ze haar wapens en die van haar vrienden en vijanden wanneer mogelijk, vooral met haar favoriete symbool. Sabine droeg de laatste mode van kledij en ook haar harnas was aangepast naar haar wensen met aangepaste kleuren als oranje en roodpaars. Een van haar schouderplaten droeg een symbool van een Anooba. Als wapens gebruikte ze WESTAR-35 Blaster Pistols.

Rond 5 BBY vervoegde ze de bemanning van de Ghost als Specter 5. Sabine waardeerde de vriendschap aan boord van de Ghost. Ze keek op naar Kanan Jarrus en Hera Syndulla en ze beschouwde Zeb Orrelios als een oudere broer en Chopper als een vriend. Ondanks Ezra's aandacht haar vreemd leek, was Sabine een van de Rebels die Ezra Bridger gewoon behandelde toen ze hem hadden opgepikt op Lothal. Zo vertelde ze tegen Ezra dat haar familie te maken had gekregen met het Empire. Met haar kennis van explosieven trok ze met Chopper op missie, waaronder naar het schip dat normaal gezien de Wookiees hadden vervoerd moeten worden. Nadat Ezra gevangen was genomen door het Empire, nam Sabine deel aan de reddingsactie en konden ze ontsnappen dankzij haar explosieven. Daarna hielp ze mee om de Wookiees op Kessel te bevrijden met de rest van de crew.

FulcrumEdit

Sabine voelde zich nog steeds ongemakkelijk met Ezra's aandacht voor haar, maar toch wist ze de knul te waarderen. Een memorabel moment vereeuwigde ze in graffiti, namelijk Ezra die door zijn bed zakte en op Zeb viel omdat Chopper de vijzen had losgeschroefd. Sabine trok mee naar Stygeon Prime en bleef in contact met Ezra tijdens zijn infiltratie in de Academy op Lothal. Als verjaardagsgeschenk gaf Sabine aan Ezra een hologram van zijn verdwenen ouders en hemzelf dat ze had weten te herstellen en had gevonden in Ezra's ouderlijk huis.

Op den duur begon Sabine wat wantrouwig te worden en wilde ze meer weten over het nut van de acties van de crew. Ze wilde ook weten wie Fulcrum was, een mysterieuze agent waarmee enkel Hera in contact was. Hera en Sabine belandden op Fort Anaxes waar ze vaten Rhydonium moesten ophalen. Maar omdat Ezra, Chopper en Zeb de Phantom niet goed hadden nagekeken, bleken ze gestrand en moesten ze het opnemen tegen een groep gevaarlijke Fyrnocks. Hera en Sabine konden net op tijd worden gered door de bemanning die ter hulp schoot. Sabine beloofde aan Hera om minder wantrouwig te zijn, al vond ze dat ze vroeg of laat toch te weten zou komen wie Fulcrum was.

Sabine bleef deelnemen aan de missies van de Rebels en maakte kennis met Lando Calrissian die haar art best kon waarderen en voor die charme was ook Sabine niet onverschillig tot afgunst van Ezra. Sabine had een belangrijke rol om met Chopper de communicaties van het Empire tijdelijk uit te schakelen zodat Chopper een Computer Spike kon installeren. Dat lukte net op tijd, maar Kanan werd gegrepen door het Empire. Ezra slaagde er echter in om te weten te komen dat Kanan nabij Mustafar werd vastgehouden en daarvoor konden ze een gestolen TIE Fighter gebruiken die hij en Zeb hadden verborgen. Ondanks het feit dat Sabine de TIE vol met opvallende graffiti had gespoten, werd hij toch succesvol ingezet in de missie waarbij Kanan werd gered en The Inquisitor sneuvelde. Op het einde van de missie kwam Fulcrum tussenbeide met de Phoenix Rebel Cell. Fulcrum was Ahsoka Tano en Sabine realiseerde zich dat haar groepje tot een groter netwerk van rebellen behoorde.

Phoenix Rebel CellEdit

Blood Sisters

Sabine en Ketsu

In de eerste missie onder de Phoenix Cell keerde de bemanning tevergeefs terug naar Lothal omdat ze vreesden dat de bevolking gestraft zou worden voor hun acties. Dat gebeurde door het vernietigen van Tarkin Town. In het gevecht tegen Darth Vader werd een van Sabine's schoten teruggekaatst tegen haar helm, waardoor ze licht werd geraakt en een andere helm moest gebruiken.

Na Rex te hebben gerekruteerd op Seelos werd Sabine gegrepen door de nieuwe Inquisitors samen met Ezra op een verlaten medisch station. Met hulp van Zeb konden Sabine en Ezra ontkomen aan de Seventh Sister en de Fifth Brother. Daarna trok Sabine mee naar Shantipole om Hera te helpen om de Blade Wing te halen in de strijd tegen het Empire.

Daarna ontmoette Sabine een oude bekende uit haar verleden: Ketsu Onyo. Ketsu werkte nu effectief voor Black Sun en reisde in de Shadow Caster. Toen Sabine, Chopper en Ezra EG-86, een geheim agent van Bail Organa, naar Havoc Station moest brengen, probeerde Onyo dat plan te dwarsbomen. Sabine en Ketsu hadden de strijdbijl nog lang niet begraven en Ketsu achtervolgde Sabine in de gestolen Shuttle om de Power Droid in handen te krijgen. Door de komst van het Empire moesten de voormalige vriendinnen opnieuw samenwerken om hun eigen leven te redden. Hierdoor realiseerde Ketsu zich dat het wel leuk was om omringd te zijn door vrienden. De vriendschap werd hersteld en Ketsu zou regelmatig de Phoenix Rebel Cell bijstaan.

Mandalorian problemenEdit

In hun zoektocht naar een ontsnappingsroute uit het Lothal System kwam Concord Dawn ter sprake. Sabine wist dat de Protectors in naam van het Empire opereerden, maar dat hun loyauteit altijd een vraag is. Nadat Hera zwaargewond terugkeerde van een duel met Fenn Rau, zinde Sabine op wraak. Vergezeld door Kanan trokken ze zelf naar Concord Dawn waar Kanan zich Rau herinnerde als de redder van de Jedi tijdens de Third Battle of Mygeeto. Rau was nog niet overtuigd, maar dacht na over zijn verleden. Sabine werd echter ontdekt en daagde Rau uit tot een rechtstreeks duel waarin ze zegevierde. Hoewel de andere schepen waren vernietigd van de Protectors, kon Rau in zijn fighter ontsnappen. Kanan en Sabine maakten Rau echter onschadelijk en namen hem gevangen. Rau stond toe dat de Phoenix Cell doorheen zijn stelsel vloog aangezien hij vreesde dat het Empire schepen naar Concord Dawn zou sturen als ze wisten van zijn gevangenname.

Chopper BaseEdit

Sabine nam deel aan de missies om de Lasat naar hun thuisplaneet te brengen, om de Quasar Fire-class Bulk Cruiser te kapen boven Ryloth en om de raffinaderij van de Mining Guild aan te vallen en er brandstof te stelen. Nadat Chopper en AP-5 de Phoenix Cell naar Atollon heeft gewezen, moest Sabine net als de andere bemanningsleden afrekenen met de Krykna Spiders. Sabine, Kanan en Ezra ontrafelden het mysterie van de wezens en bedachten dat ze niet tegen de sensoren van de rebellen konden.

Na MalachorEdit

Na het avontuur dat Kanan, Ezra en Ahsoka beleefden op Malachor verwisselde Sabine nogmaals van outfit en kleurde ze haar haar wit met paarse tinten. Ze nam mee aan de missie om Hondo Ohnaka en Tarba te bevrijden en daarna was ze ook paraat tijdens de missie naar Reclem Station om de Y-Wing Starfighters op tijd te redden van te worden gesloopt.

Daarna werd Sabine, samen met Zeb, Hera en Chopper gegijzeld door Maul die de holocrons wilde van Kanan en Ezra. Sabine bedacht een plan om Mauls metalen benen te magnetiseren, maar Maul bleek sterker dan de bemanning dacht en hij kreeg makkelijk de bovenhand. Uiteindelijk kon Sabine worden bevrijd door Kanan alvorens Mauls droids hen gingen executeren.

Toen Fulcrum een bericht stuurde dat er beloftevolle piloten wilden deserteren vanop de Skystrike Academy, werd Sabine undercover gestuurd als 'Ria Talla'. Daar ontmoette ze Wedge Antilles, Derek Klivian en Rake als de piloten die wilden overlopen. Tijdens hun eerste poging liep het echter faliekant af voor Rake. Arihnda Pryce had immers een vermoeden wie de deserteurs waren en had een valstrik gepland. Sabine, Wedge en Hobbie werden gevangen gezet, maar Sabine kon ontsnappen en daarna Wedge en Hobbie bevrijden. Niemand minder dan Agent Kallus hielp hen te ontsnappen in een TIE Bomber. Kallus zei dat hij hiermee zijn rekening had vereffend met Zeb. Sabine loodste Wedge en Hobbie veilig naar Atollon met hulp van Kanan Jarrus en Ezra Bridger die met een Corellian Corvette de bomber kwamen ophalen nabij Montross waar de Academy was gevestigd.

VerschijningEdit

BronEdit