Wikia

Yodapedia

Sail Barge

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Khetanna.jpg

Luxury Sail Barge

Een Sail Barge was een groot Repulsorlift voertuig dat meestal voor luxe en civiele doeleinden werd gebruikt.

SpecificatiesEdit

Een Sail Barge was vooral nuttig om over vlakke oppervlaktes te reizen zoals woestijnen, oceanen en ijsvlaktes. Een Sail Barge kon 100 km/h halen en zo’n tien meter hoog zweven. Sail Barges werden ook voorzien van extra zeilen die de voertuigen konden voortstuwen zonder hulp van de motoren. Met deze zeilen haalde een Sail Barge een snelheid van 30 km/h.

GebruikEdit

Sail Barges werden vooral gebruikt als luxevoertuigen. Zo deden ze dienst als voertuigen om toeristen te transporteren naar de meest adembenemende gebieden, terwijl men in alle luxe de reis kon ondergaan. Onder andere Galaxy Tours was gespecialiseerd in het reizen met Sail Barges. Deze reizen waren echter zeer duur en werden meestal enkel ondernomen door welgestelde burgers.

Hutts waren ook voorstanders van deze voertuigen die ze geregeld als persoonlij luxevoertuig gebruikte om uitstappen mee te maken, belangrijke gasten te ontvangen of vijanden uit de weg te ruimen. Jabba the Hutt’s Sail Barge, de Khetanna, werd in 4 ABY vernietigd in de Battle of Carkoon.

Sail Barge ModellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki