Wikia

Yodapedia

Salek Weet

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Salek Weet
Salekweet.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens?

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

ca. 38 BBY

Functie:

Verkenner

Affiliatie:

Geen

Relaties
Vader:

Jimke Weet

Quote: "I know that Salek is still alive somewhere. If anyone has any information, or any of my fans are willing to donate credits to the search, please contact the Salek-Come-Home HoloNet registry."
-- Jimke Weet

Salek Weet was een verkenner en een vriend van Noa Briqualon. Samen met Noa vertrok Salek rond 38 BBY om de Moddell Sector in kaart te brengen.

De reis kwam snel tot een einde toen de crystal oscillator kapot ging in de Monsua Nebula. Salek en Noa moesten een noodlanding maken op Endor. Na het vaststellen van de oorzaak van het probleem, trok Salek het woud in om op zoek te gaan naar een nieuwe oscillator.

Salek werd echter gevangen genomen door King Terak en de Sanyassan Marauders. Terak was van de veronderstelling dat Salek de bron kende van "The Power" (de aandrijving van zijn sterrenschip). Salek werd verhoord en gemarteld, en stierf uiteindelijk in de kerkers van Terak's kasteel.

Het schip van Salek en Noa werd nooit gevonden. Salek's vader Jimke Weet gaf elke Credit die hij had uit aan de zoektocht naar zijn zoon. Het mocht echter niet baten.

Jaren later, rond 3 ABY, ontdekte Noa wat er gebeurd was met zijn vriend, nadat hij Cindel Towani en een aantal Ewoks bevrijdde uit Teraks kasteel. Cindel vertelde Noa dat Charal had verteld, namelijk dat Terak Salek had vermoord.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki